Ha arribat el tió

Ja s’acosten les festes de Nadal, i una part molt important d’aquestes tant a Catalunya com a la nostra escola és l’arribada del tió.

Enguany vam rebre un vídeo del llenyataire de l’Ardenya, en què descobria els tions, però quan tornava amb les mandarines per alimentar-los ja no els trobava.

Dilluns en arribar a l’escola ens havia deixat una carta amb unes pistes per a trobar-los, ja que tots havien arribat a l’escola.

Els hem posat en un lloc confortable, els hem tapat i els alimentem perquè el proper dimecres ens caguin coses ben bones.

4t a Ca n’Oliver

El dijous 2 de desembre l’alumnat de 4rt va tenir l’oportunitat d’anar a Ca n’Oliver d’excursió. Un cop allà van poder experimentar i posar-se en la pell dels prehistòrics, ja que van fer cabanes amb cordills i pals, pintures rupestres, llànties, que es feien servir en aquella època per a pintar de nit, amb fang i greix d’animal, foc amb pedres i fins i tot, van rentar-se les mans en el terra. Un cop finalitzats els tallers, van dinar en grups-aula i van tenir una estona per a jugar. Va ser una excursió molt enriquidora, perquè van gaudir alhora que van aprendre; van poder posar en pràctica tot allò que prèviament havíem treballat.

ESPECTACLE DE NADAL 2021

Dijous 16 de desembre de 2021 al pati de l’escola els nens i nenes de l’Ardenya us oferiran l’ESPECTACLE DE NADAL. Tot a punt!!!! #escolardenya #cobosMikaCompany #projectedinnovacio #nadal2021

Clica la imatge per veure la presentació:

Les escoles lliures de violències (LELV)

El Pla les escoles lliures de violències pretén visibilitzar les violències ocultes als centres educatius, identificar-les i actuar-hi per protegir infants i adolescents.

Quines violències hi ha als centres educatius? Violència masclista a noies, LGBTIfòbia, violència en fills i filles que viuen o han viscut situacions de violència masclista en la família, violència sexual a menors, maltractament en l’àmbit familiar, matrimoni forçat, mutilació genital femenina, violència masclista en l’àmbit digital, assetjament entre iguals, violència per conductes d’odi o discriminació. Entre qui es pot produir violència? Entre adult i menor, entre menors, entre adults, de menor a adult.

L’objectiu de Les escoles lliures de violències és la prevenció (sensibilització, formació, detecció), actuació (notificació, derivació, coordinació) i acompanyament (seguiment i coordinació) de les situacions de violència que afecten l’alumnat dins i fora del sistema educatiu. Presentació Jornades de les escoles lliures de violència.                                                            Els principis del bon tracte, la rapidesa en l’actuació, el suport jurídic i institucional, les normes clares d’actuació per a tots i totes han de contribuir a fer dels centres educatius uns espais de seguretat.

Dades de contacte de la USAV (Unitat de Suport a l’Alumnat en Situació de Violència).

Teatre: Andròmines

Per primer cop aquest curs hem pogut gaudir dels espectacles infantils al Teatre Municipal. Ens hem trobat al Teatre Municipal Narcís Masferrer, on la companyia Samfaina de colors ens ha portat a les golfes d’una caixa plenes de caixes i pols, on una noia redescobreix les seves antigues joguines i torna a ser petita per un instant.

En aquest espectacle els nens i nenes han pogut cantar, escoltar sons de campanetes, fer volar avions, veure com sona l’aigua, demostrar que saben els sons de les lletres i riure molt!

P4 a la Biblioteca

Els nens i nenes de P4 han fet una visita a la biblioteca pública Octavi Viader de Sant Feliu. Els hi han explicat contes i com ho han de fer per tenir el carnet de la biblioteca i poder, així, emportar- se els llibres de préstec a casa.

Sortida Cicle Mitjà a l’Ardenya

Avui al matí els alumnes de Cicle Mitjà hem anat d’excursió als boscos de l’Ardenya per poder conèixer i gaudir de l’entorn natural més proper. Hem caminat molt, hem esmorzat en un clar de bosc, després hem jugat. De tornada hem aprofitat per recollir fulles de tardor i també hem recollit deixalles, és molt important cuidar la natura! Ens ho hem passat molt bé!