1r confinament P5B

PROPOSTES del 9/11/20 al 13/11/20

RUTINES:

Anirà bé si des de casa podeu seguir una mica les rutines que fem a l’escola cada matí per tal de continuar essent conscients del dia que som, del temps que fa…

• Al despertar-se els podeu posar o cantar la cançó del bon dia.
  • Després d’esmorzar o a mig matí podeu mirar EL CALENDARI per saber quin dia de la setmana és. Que diguin per exemple: AVUI SOM DIMARTS, AHIR EREM DILLUNS I DEMÀ SEREM DIMECRES. Podeu posar la cançó dels dies de la setmana per anar-los repassant.
  • Podeu mirar també el número i comptar del 0 fins al número que som. Si teniu una pissarra, o sinó en un full,  podeu fer que copiïn/escriguin el dia de la setmana, el número i el mes.
  • EL TEMPS: Podeu mirar per la finestra i que us diguin quin temps fa (per exemple: avui fa sol, avui fa un dia assolellat)

TRAÇ DE NOMBRES FINS AL 6:

És molt important aprendre a fer-los correctament, seguint la direccionalitat de cada nombre, tal i com s’indica en la imatge.

1. La família podeu dibuixar cada nombre en un full i llavors que el nen/a faci el traç correcte del nombre amb el dit .
  2. Posteriorment, i seguint la direccionalitat correcta,  posar-hi material que tingueu a casa ( a l’escola ho fem amb elements del racó de la tardor com castanyes, nous, aglans…) també ho podeu fer amb botons, taps, pedretes, peces de lego, macarrons …) Amb aquesta activitat, a part de treballar el traç també es treballa la motricitat fina tot fent la pinça.
  3. Practicar l’escriptura i direccionalitat dels nombres en una pissarra, full, etc.

RELACIONAR NOMBRE I QUANTITAT:

1. Podeu escriure els nombres en un full i retallar-los (de manera que quedin com unes etiquetes) o bé podeu agafar taps d’ampolles de plàstic i amb un retolador permanent escriure un nombre a cada tap.

Aleshores, sota cada nombre que hi col·loquin tants objectes com el nombre indica. Ho podeu fer amb qualsevol objecte que tingueu a casa (peces de lego, castanyes, lacasitos, pedretes…)

DESCOMPOSICIÓ DELS NOMBRES:

1. Ho farem amb material. Us poso com a exemple el nombre 5: Necessitem el nombre, els 5 objectes (castanyes, lacasitos, peces, botons…) i 2 platets.L’objectiu és anar repartint les 5 castanyes entre els platets i trobar les diferents maneres possibles. És molt important que vagin verbalitzant el que fan. Si voleu també ho poden escriure en un full.

Això mateix, en un altre moment, ho podeu anar fent amb tots els nombres.

JOCS ON LINE:

I alguns jocs on line que us recomano per treballar les matemàtiques:

EL NOM DE LA CLASSE:

Aquesta setmana havíem de votar el nom de la nostra classe a partir de les diferents propostes que els nens i nenes van fer, però ho farem la propera setmana.

Aquests dies a casa podeu recordar les 6 propostes més votades:

SERPS

PINGÜINS

OS  POLAR

SOL

DESERT

4 ESTACIONS

1. Poden escriure, sols o amb model, els 6 noms.
  2. Poden acompanyar aquests noms amb una imatge ( poden fer un dibuix de cada un o bé buscar-ne una foto en una revista, internet…i retallar-la i enganxar-la en el full.

FER UN DIBUIX DE LA TARDOR

Pot ser amb pintura, retoladors, colors o el material que tingueu a casa.

CONTE : LA HISTÒRIA DEL PUNT DE LA I

Podeu mirar el conte La història del punt e la ” I ” clicant aquí

A  més de gaudir del conte us proposo:

1. Que pensin paraules que comencin amb la lletra “I”.
  2. En una full dibuixeu una caseta i a la teulada hi poseu la lletra “I”.
  3. Podeu imprimir aquest full i que retallin les imatges seguint les línies discontínues.
  4. Descobrir quines d’aquestes paraules comencen per la lletra “I” i que les enganxin a la caseta.
  5. Sota les imatges poden escriure el nom.
  6. També poden fer una frase amb cada una de les paraules.

ACTIVITATS D’ANGLÈS:

1. Utilitzar el següent enllaç per escoltar i ballar la següent cançó:
  2. Utilitzar el següent enllaç per repassar els colors en anglès.
  3. Repassar els colors tot utilitzant les següents imatges:

Aquestes propostes estan pensades per anar-les fent al llarg de la setmana, combinant estones de treball amb estones més lúdiques de joc lliure.

Si teniu algun dubte, em voleu enviar alguna foto d’alguna de les activitats fetes o voleu comentar-me qualsevol cosa, ja sabeu que podeu contactar amb mi per correu electrònic.

A treballar i fins aviat!!!