L’UKELELE A L’ESCOLA

Bon dia famílies,

Segurament, en les reunions d’inici de curs, els vostres tutors us devien explicar la intenció d’introduir l’aprenentatge d’un nou instrument musical a l’escola. Fins ara, l’instrument escollit era la flauta dolça i la començàvem a fer a partir de 3r. Arrel de la pandèmia l’hem hagut de deixar de tocar i això ens ha fet replantejar aquesta vessant de l’aprenentatge de la música.
 Doncs bé, un cop meditat, hem decidit que el nostre camí serà l’ukelele.
Per qui no el conegui, l’ukelele és un instrument de corda pinçada (com la guitarra però més petitó) de 4 cordes.

Com a novetat, us direm que aquest instrument l’introduirem a partir de 1r de primària fins a 6è, de manera molt progressiva, a partir del 2n trimestre.
En un article publicat al diari ARA en diuen això del seu aprenentatge:
” “El nostre objectiu era motivar i ensenyar a les persones, i res millor que fer-ho començant pels joves”, afirmen. L’ukelele, apunten, “és petit, portable, econòmic, fàcil d’aprendre a tocar i ofereix moltes possibilitats per treballar la música, la qual cosa el fa adequat per a totes les edats”. Tocant l’ukelele s’entrenen, entre altres coses, el pensament lògic i verbal; la memòria visual, gestual i auditiva; la sensibilitat artística; l’escolta activa i la imaginació i improvisació, a més de permetre una millor atenció a la diversitat o conèixer de forma més dinàmica la història de la música, els estils i gèneres.”
Si algú en vol llegir l’article sencer aquí us en deixem el seu enllaç:
És important que sapigueu que NO HAUREU DE COMPRAR CAP INSTRUMENT, la compra la farem des de l’escola.
Hem pensat, però, que perquè tothom qui vulgui el pugui conèixer i provar, organitzarem un taller obert a tots els alumnes de primària. Cada alumne haurà de venir acompanyat d’1 adult (només 1 per qüestió d’aforament). En aquest taller aprendrem, de manera lúdica, a tocar i gaudir de l’ukelele i passarem plegats una estona ben divertida. No cal tenir nocions de música ni portar cap ukelele, tan sols ganes de passar una estona plegats amb el vostre fill. Els ukeleles els portaran els talleristes.
Volem agraïr a l’AMPA el finançament d’aquest taller.
Per poder gaudir d’aquest taller us haureu d’inscriure en el següent formulari. Tenim un número limitat d’inscripcions però ens agradaria veure-us-hi a tots! Per aquest motiu acceptarem les reserves per ordre d’arribada.

DIA DEL TALLER D’UKELELE: DISSABTE 27 DE NOVEMBRE
HORA: al voltant de les 11 del matí
LLOC: A determinar (del poble)
DATA MÀXIMA D’INSCRIPCIÓ: Divendres 12 de novembre (formulari enviat per correu electrònic)