SETMANA BIO A L’ESCOLA: CONVIDEM A AVIS I PADRINS

El dimarts  23 d’octubre de 2018, a l’escola es va fer una cosa diferent. Els alumnes del Sant Gil van celebrar la Setmana Bio, perquè són Escola Verda. Van venir àvies i mares a realitzar tallers i també  la Cúpula Gustum.

A Ed. Infantil van fer diversos tallers: germinació de blat amb els pares de la Noa de P-3, panellets amb els padrins de cal Argerich; coca de carabassa amb l’àvia del Saüc i boletes de moniato amb l’ àvia de l’Abril la Montse ce can Farré.

A cicle inicial van fer carquinyolis amb la mare del Roger de 2n, la Judit. A cicle mitjà van fer codonyat i melmelada de codony amb l’àvia Josefina Massana. A cicle superior; a cinquè van fer codony amb sucre amb la Concepció de Bells i a sisè ametlles garapinyades amb la Teresina, àvia de l’ Alex de 6è.

La Cúpula Gustum, és un projecte del Consell Comarcal del’ Urgell amb l’objectiu de potenciar el treball del sector primari que tenim a prop. Allí es va projectar diferents càpsules que parlaven de la mel, de la carn, de l’oli, de la fruita, dels embotits, del pa, de l’arròs,  de la pesca….. En definitiva es va arribar a la conclusió  que els aliments que venen d’altres països, degut al transport, tenen moltes emissions de CO2 i, per tant, no són tant sostenibles. S’ha de fomentar els productes pròxims i ecològics perquè són més saludables i  donen feina a casa nostra. També, l’alumnat vam poder jugar amb diferents jocs i activitats relacionats amb l’alimentació.

El proper dimecres dia 31 d’octubre es faran diferents tallers de cuina. A educació infantil faran panellets i coca de carabassa; a cicle inicial es faran canapès variats i panellets amb l’àvia de l’Ariadna, la Montse Miró; a cicle mitjà codonyat i a cicle superior vinagre de remolatxa i coques de carabassó i els de 6è ens faran ametlles garapinyades per a tots.

Totes aquestes activitats han estat super! Hem aprés un munt de receptes i tots els avis/es i mare ho han fet molt bé!

La classe dels tecnòlegs/gues de 5è