DIES DE CONFINAMENT…

Bon dia nens i nenes de cicle inicial. Esteu avorrits i no sabeu com passar les hores a casa?

Doncs aquí us deixem algunes propostes, idees per fer des de casa. Són tasques totalment voluntàries però sí que ens agradaria que ens les féssiu arribar en cas de dur-les a terme.

Mercè: mcapde82@xtec.cat

Lídia: lmoreno5@xtec.cat

• Primer us deixem uns enllaços molt interessants:
 La Nati Bergadà que ens dóna moltes idees.
Recull d’activitats d’autoaprenentatge de diferents àrees i nivells Resultat d'imatges per a "edu365"
Jocs educatius online per a 1r i 2n

• A continuació us recomanem que planifiqueu les tasques setmanals, pactades amb els vostres fills/es. En aquest enllaç us deixem algunes plantilles que us poden ajudar.

• Per treballar la competència lingüística:
TASQUES: RECURSOS:
Dimensió oral Escollir un conte d’una “mà de contes” i donar la vostra opinió. Podeu fer un enregistrament d’àudio i/o vídeo i ens ho podeu enviar per correu electrònic.

Si us animeu i us en voleu inventar un, ja ho sabeu! Si ens l’envieu, el podrem compartir a la web perquè els vostres companys el coneguin.

El mateix podeu fer amb la pel·lícula que escolliu veure en família.
Expressió Escrita Com de ben segur que alguna recepta prepareu conjuntament. Ens podeu fer arribar la RECEPTA que elaboreu i així les podrem compartir. plantilla recepta
Pels nens de 2n us proposo fer un DIARI amb el recull d’activitats originals i creatives que de ben segur esteu fent aquests dies (podeu acompanyar-lo amb fotos i/o dibuixos)

Així a la tornada a l’escola, el podrem compartir.

Dimensió Literària

GUST PER LA LECTURA (recomanació diària).

Si voleu compartir els llibres que us esteu llegint, ho podeu fer per mitjà dels comentaris d’aquest mateix article.

Resultat d'imatges per a "gust per la lectura"

FORMULARIS PER ENVIAR:

Pels alumnes de SEGON, vaig penjant lectures amb comprensions. Automàticament rebré les vostres respostes quan un cop acabades, clicareu a ENVIA. – lectura i comprensió 1 – LA GIRAFA

-lectura i comprensió 2 – EL PAGÈS I EL DIABLE

• Per treballar la competència matemàtica:

En l’enllaç de la Nati Bergadà que hi ha a l’inici de l’article hi ha multitud d’enllaços a nivell matemàtic.

Una activitat divertida i que potencia la lògica, són els sudokus. generador sudoku online
Per practicar SUMES i RESTES des de la web SUMES

RESTES SENSE PORTAR

FORMULARIS PER ENVIAR:

Pels alumnes de SEGON, vaig penjant activitats concretes de repàs que quan acabeu cliqueu ENVIA i jo les rebré automàticament

• Per treballar en l’àmbit de coneixement del medi:
A l’article publicat “Cuidem el planeta” hi ha recursos per poder treballar online el reciclatge Resultat d'imatges per a "cuidem el planeta"
Activitats educatives amb les energies renovables
Joc d’en Doll per aprendre a estalviar energia. EL JOC D'EN DOLL
Activitats relacionades amb la SALUT edu365.cat – Salut

Rentar-se les mans

Rentar-se les dents

Et vols convertir en un petit gran científic? En Dani Jiménez i el seu ajudant, el sr. Esquelet t’ajudaran a demostrar-te que la ciència és apassionant i molt útil per entendre el teu dia a dia. Per a ells, no hi ha pregunta sense resposta.

Pas a pas, podràs fer experiments des de casa.

Resultat d'imatges per a "dinamiks"

• Per treballar la vessant més artística i creativitat plàstica:
S’ha començat una iniciativa molt bonica on es proposa fer un cartell o pancarta amb un arc de Sant Martí acompanyat d’un missatge d’ànim per a penjar de les terrasses o posar en les finestres.

Com durant aquests dies no podrem veure’ls, us animem a fer arribar una foto a les tutores i compartirem la vostra creativitat i missatge a la web de l’escola, donant-li molt color.

Per si ho necessiteu us deixem un enllaç de com dibuixar un arc de Sant MartíL’arc de Sant Martí / MARTA CAYUELA

imatge de Marta Cayuela

En funció dels dies de confinament, anirem actualitzant i editant aquest mateix article. Per qualsevol aclariment, us podeu posar en contacte via e-mail.

Esperem que passeu unes estones ben entretingudes i distrets amb tots aquests materials. Gaudiu molt en família i aprofiteu per fer diferents activitats junts.

Continuem en contacte, encara que sigui de forma digital. Fins aviat!