La Setmana Bio

Els astronautes el dimarts 23 al matí vam fer una recepta de tardor, Carquinyolis d’ametlla, castanya i xocolata negra. Aquesta recepta ens la va ensenyar la mare d’un company nostre, la Judit Barniol.

Ens va ensenyar els ingredients necessaris i els vam repassar un a un. Comencem a preparar entre tots la massa tot seguint els passos que anava dient la Judit.

Un cop la massa estava a punt vam fer unes barres i les vam posar a unes safates per posar-ho al forn, durant 20 minuts, els vam treure i els vam tallar a trossets prims.

Els vam col·locar una altra vegada a les safates per torrar-los 5 minuts.

I ja tenim els carquinyolis fets.

Després del pati ens vam endinsar a la Cúpula Gustum, una cúpula dels aliments,  on el Marcel, ens va ensenyar diferents vídeos:

• Llegums
  • Oli d’oliva
  • Fruita i verdura
  • Mel
  • Bolet i tòfona
  • Fruits secs

Amb aquestes càpsules vam aprendre que la feina de la terra i amb els animals és important i s’ha de respectar, els aliments eren saludables i els trobàvem a prop de nosaltres.

Per acabar el dia amb la “teacher “ Cristina vam fer un joc d’un restaurant amb anglès.

I vam representar una situació real entre clients anglesos i cambrers catalans. On els cambrers havien d’explicar el menú en anglès.

Una altra activitat que vam fer durant aquesta setmana, va ser el dijous a la tarda. Vam fer una altra recepta, els Panellets. Ens va ensenyar la recepta l’àvia d’una companya nostra, la Montserrat Miró.

Vam fer la massa a partir dels ingredients que la Montserrat ens anava dient i entre tots  vam barrejar-los i amassar-los.

En acabar vam  deixar reposar la massa fins l’endemà.

El divendres al matí va tornar la Montserrat i ens va ensenyar a fer les boletes per fer els panellets, els vam decorar i en vam fer de diferents gustos:

• D’ametlla
  • Cirera
  • Coco
  • Codonyat

I els vam portar al forn de la cuina de l’escola, perquè la Ramona els cogués durant 10 minuts.

I ja tenim els panellets.

La classe dels astronautes i les astronautes.