Les Plantes Remeieres

Aquest trimestre els nens i nenes de cicle inicial hem treballat les plantes remeieres. Ha estat a través d’una situació d’aprenentatge en què l’Anna, la directora,  ens va demanar ajuda per saber els motius pels quals l’alumnat de l’escola havia faltat a classe. A partir del registre de faltes vam començar a fer un recull de dades amb una enquesta als nens i nenes de primària. El resultat va ser que, majoritàriament, faltem a classe perquè anem al metge o estem malalts.

A partir d’aquí vam iniciar la segona part del nostre treball pensant de quina manera podem prevenir malalties i hem treballat a fons algunes de les plantes remeieres del nostre entorn: hem cercat informació, hem sortit al carrer per conèixer-les i, finalment, hem elaborat un llibre digital de Plantes remeieres. Hem après moltíssimes coses sobre les seves utilitats i la manera de preparar-les.

Finalment, també hem fet tallers per aprendre més coses sobre les plantes: la Judit, mare de l’Àstrid, ens va ensenyar a reconèixer algunes plantes i vam fer bossetes aromàtiques; la Immaculada, àvia del Saüc i l’Ona i la Blanca, mare del Saüc, ens vam ensenyar a fer xarop de saüc i amb la Montse vam elaborar un bàlsam labial i un ungüent d’hipèric. Tot plegat, una bona manera d’aprofundir en el tema i aprendre a preparar remeis casolans i naturals per aprofitar el potencial de les plantes remeieres. Moltes gràcies a totes!

Podeu veure algunes fotos en el següent enllaç.