DESCOBRIM ELS TRANSPORTS

El dia 25 d’octubre els nens i nenes de 3r fins a 6è de l’escola Sant Gil vam anar a BARCELONA, vam fer un viatge fins a la capital de Catalunya per veure els transports que utilitza la gent en el seu dia a dia.

A la plaça de la Creu es respirava un ambient nerviós i endormiscat, ja que eren les 8:15 del matí tocades. A les 8:30, a la fi, vam poder marxar i és que l’autobús s’havia endarrerit 15 minuts. Quan tothom estava a dins vam emprendre el viatge (no va ser molt mogut menys per unes quantes cançons intermitents elogiant al Futbol Club Barcelona).

En arribar a l’aeroport vam esmorzar plegats en rotllanes organitzades per cursos. En acabar, la majoria d’alumnes es van posar a divertir-se amb els taxis que passaven pel davant. En primer lloc, el que van fer va ser fer un gest que feia el Lewandowski, un jugador del Futbol Club Barcelona, fins que un taxi va fer sonar la botzina del cotxe, en aquell moment van començar a demanar-ho a tots els taxis que passaven, n’hi havia que els seguien el joc i d’altres que no, els que ho feien rebien una gran ovació d’aplaudiments i onades de mans.

Al cap d’una estona, 3 monitors els esperaven per començar l’activitat.
El primer que vam fer va ser visitar la terminal 1 de l’AEROPORT, en entrar es veien unes pantalles indicant els vols de sortida, les hores, els endarreriments i més detalls dels vols. Per investigar i saber com funcionava cada cicle va viatjar a una ciutat, cicle superior vam escollir Roma i cicle mitjà Nova York. Després ens vam apropar a la zona de facturació de maletes, ens van explicar el que es podia i no portar a la maleta, i en acabar vam veure els controls de bosses de mà i objectes metàl·lics. A continuació vam observar la zona comercial.
En finalitzar de veure la terminal 1 vam agafar un AUTOBÚS LLANÇADORA fins a la T2 on després de veure el lloc d’arribada on hi havia familiars i gent amb cartells per recollir a menors que anaven sols, un empresari que havia d’anar a un nou lloc de treball… vam concloure la visita de la zona de l’aeroport.
Des de la T2 vam haver de travessar una passarel·la molt similar a la d’embarcament dels avions per arribar fins al TREN, va ser el trajecte més llarg on els nens i les nenes vam aprofitar per parlar, dibuixar, jugar a jocs de mans i els més impacients preguntaven on anirien després. El tren portava a l’estació de Sants on el monitor ens va detallar el funcionament dels metros i els seus orígens mentre analitzàvem un mapa de grans dimensions.

Tot seguit vam anar a dinar, tots els nens i nenes ja estàvem afamats, així que vam seure distribuïts per terra i els bancs del parc de l’Espanya Industrial. En acabar, ens vam dedicar a alimentar les palomes, jugar al parc de jocs o a parlar asseguts resguardant-nos del sol que en aquell moment donava molt fort. Després vam anar a tirar-nos pel tobogan del drac.

Al cap d’una estona vam agafar el METRO des de l’estació de Sants fins a Drassanes. Després de caminar fins a l’estació corresponent vam agafar el metro on ens vam estar com a màxim 5 minuts jugant a veure qui aguantava més sense perdre l’equilibri o, simplement parlant, i esperant a poder baixar.

En arribar tothom estava nerviós, després de veure l’estàtua de Cristòfol Colon per fi vam poder pujar a les GOLONDRINES i fer un viatge en vaixell d’una hora per tot el port passant des de la zona comercial fins als iots i als vaixells pesquers. Aquesta activitat estava dirigida per un monitor diferent, el qual va fer una explicació molt amena i divertida.

En definitiva un viatge molt original i divertit. Tant l’alumnat de cicle mitjà com el de cicle superior ens ho vam passar d’allò més bé, una gran experiència.

Escrit per: N.P.U (alumna de 6è).

Aquí us deixem algunes fotografies