Programem plegats

La programació ens permet expressar-nos de moltes formes i junts podem gaudir més del procés d’aprendre a programar. Per això fa un temps vam iniciar el grup de Programem plegats a Scratch.

El grup de Programem plegats ens serveix per recollir tots els usuaris d’Scratch de l’escola i sentir-nos una mica més acompanyats en la immensa comunitat d’Scratch. Podeu afegir-vos al grup en aquest enllaç. L’usuari renaixenTAC és l’administrador i el gestiona la comissió TAC de l’escola i l’usuari mestr3 és el Miquel! Així que ja coneixeu a algú dins d’Scratch. Animeu-vos a començar avui mateix!

Per aprendre com va Scratch us recomanem 2 recursos molt interessants:

• Les tarjetes d’Scratch: Són unes tarjetes que recullen les instruccions per portar a termes els programes bàsics. Visuals, ben estructurades i amb una estructura simple que permet anar-les barrejant i complementant per crear projectes cada cop més complexes.
  • Els tutorials integrats d’Scratch: Des de la mateixa web d’Scratch podem accedir a aquests videotutorials que ens ajudaran a resoldre dubtes sobre com iniciar alguns dels nostres projectes.

Si sou adults amb interès per conèixer més d’Scratch, aquí hi trobareu informació preparada amb molt d’amor.

El maig la comunitat d’Scratch celebra l’Scratch week del 17 al 23 de maig. Ens encantaria que per aquelles dates a l’escola hi hagi prou gent engrescada amb Scratch per compartir alguna activitat junts. Us animeu?

El primer repte que s’ha creat aquest any és “In the air” on se’ns anima a crear un projecte que tingui lloc a l’aire. Voleu veure alguns dels projectes que ja ha compartit la comunitat?

Els podeu veure aquí i provar-los.