Les maquetes ja estan acabades!

Aquesta notícia l’hem fet a expressió escrita i cada equip n’ha fet una!

Versió 1: Les maquetes de 4t les més maques del mercat.

El 28 de març l’alumnat de 4t hem acabat les maquetes del projecte de les meves arrels i han quedat molt bé!
Primer els doncents van fer els equips de cooperatiu pel projecte, vam proposar diferents edificis que voliem investigar i al final vam tenir una llista  amb 7 edificis: La torre del senyor Enric, el casal Català, la torre del rellotge, Cal Piferrer, les antigues escoles, l’Ajuntament i Cal Maristany.

Cada equip s’encarregaria de buscar la informació d’un edifici i fer una maqueta però abans, haviem de practicar. Per això vam retallar i construir diferents figures geomètriques amb volum.

Per conèixer aquests edificis, vam fer una excursió en la que vam mesurar l’amplada i la llargada de cada edifici, vam fer fotos de les façanes i també una foto molt especial en la que es veia la façana completa amb algun alumne/a sostenint un regle d’un metre. Aquesta foto ens serviria més endavant per calcular l’alçada de l’edifici utilitzant l’escala.

Per practicar com calcular la mida real d’un objecte utilitzant una foto i una escala, els mestres van fer una presentació on teniem fotos de diferents objectes amb una escala d’un cm a la vida real. Algunes de les fotos estaven fetes de més aprop i d’altres de més lluny. Vam aprendre a utilitzar aquesta escala per calcular la mida de l’objecte de cada foto.

Ara que ja sabiem com utilitzar l’escala vam utilitzar les fotos de les façanes amb el regle per calcular l’alçada de l’edifici (repetint el regle de la imatge). Ara ja teniem l’alçada, l’ampla i la llargada i podiem començar a contruir les nostres maquetes.

Vam utilitzar les mides per representar cada paret per separat i després les vam unir de forma provisional amb cinta adhesiva. Vam utilitzar aquesta estructura provisional per calcar-la a una cartolina A3.

En aquesta cartolina vam dibuixar-hi les façanes (utilitzant les fotos que haviem fet per intentar que s’assemblessin a les de veritat) i vam muntar la maqueta.

Més endavant ens van donar una foto aèrea de la zona on estava l’edifici per dibuixar l’entorn de la maqueta i pintar-lo. Mentrestant alguna acabaven l’entorn, altres equips estaven practicant la lectura de la informació que havien trobat i quan ho tenien practicat ho enregistraven amb Audacity.

Quan vam tenir totes les maquetes acabades i els audios enregistrats i editats vam preparar el Makey-makey i el programa d’Scratch perquè al tocar un botó  que afegiriem a la maqueta, es reproduís l’audio que haviem enregistrat d’aquell edifici.

Ara estem a l’espera que ens deixin un espai al passadís de l’entrada per poder-ho exposar juntament amb uns magnífics cartells que expliquen com utilitzar la maqueta i com ho vam fer.

Versió 2: LES MAQUETES DEL NOSTRE PETIT POBLE

Els alumnes del curs de 4t de l’Institut Escola Renaixença han construït unes maquetes dels edificis més emblemàtics del poble d’Hostalets de Pierola.

Han portat a terme aquesta activitat en grups durant el mes de març, un cop finalitzat el projecte “Les meves arrels”.

La fantàstica feina d’aquests alumnes ha deixat a tota l’escola bocabadada.

Com a última tasca del projecte, per equips, hem construït unes maquetes dels edificis més emblemàtics del poble. Per poder construir-les, abans hem investigat cadascun dels edificis (la Torre del Rellotge, la Torre del Sr.Enric, les Antigues Escoles, la Torre Maristany, el Casal Català, l’Ajuntament i Cal Piferrer), hem treballat les formes geomètriques bàsiques en 2D i 3D, i les relacions entre costats d’una figura, la seva superfície i el seu volum. També hem après com utilitzar l’escala en un mapa per entendre les mides reals dels objectes.