LA CLIKA – XIX TROBADA DE CORALS ESCOLARS DE PRIMÀRIA DEL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ

Aquest proper 4 de maig de 2022 els alumnes de 2n fins a 6è de la ZER Font de l’Aiguadí de l’escola Pàmies de Ginestar i de l’escola Les Eres de Rasquera, participaran presencialment a la XIX Trobada de Corals Escolars de Primària que es celebra a l’auditori Felip Pedrell de Tortosa.

Juntament amb quatre escoles més de diferents municipis de les Terres de l’Ebre, els alumnes cantaran la cantata “La Clika”.

La cantata de la Clika és un projecte que pretén generar afició per la música, apropar les arts escèniques a les escoles i treballar valors universals com la solidaritat, la comunitat o la diversitat.

Consisteix en l’aprenentatge escolar que s’interpreta pels alumnes a final de curs en múltiples teatres del territori. Mestres i infants treballen conjuntament les cançons de la cantata per tal d’interioritzar l’univers musical i de valors.

La cantata es composa de 11 cançons composades i creades per components dels grups Xiula, Gertrudis i XerrameQ que parlen de valors universals com l’autoestima, l’amistat, l’ecologisme, la igualtat de gènere o la cooperació.

I ara us preguntareu:

Què és una Clika?

Quan parlem de La Clika ens referim a les nenes i nens d’una escola pública imaginària d’un poble mitjà de Catalunya.

CLIKA: El més segur és que provingui de la paraula anglosaxona “clique”, que es podria traduir com a “colla”. D’origen llatinoamericà, seria un grup d’amics que s’ajunten en un mateix barri.

Els personatges, els membres de la Clika, són una colla de companyes de primària. Amics inseparables i companys d’aventures.

Mireu el video de presentació dels personatges:

Els alumnes de la ZER Font de l’Aiguadí cantaran les cançons “Capità” i “Jo Vull Jugar”, les quals podeu escoltar a continuació:

La Shui ens explica la importància de respectar i cuidar el planeta, i tots els éssers vius que hi vivim!

A continuació teniu la lletra de la cançó “Capità”:

Lletra_Capità

En Massin ho te súper clar, i no és l’únic! què volen fer nenes i nens?

A continuació teniu la lletra de la cançó “Jo vull Jugar”:

Lletra_Jo vull jugar