Ritme a Cicle Superior: FIGURES RÍTMIQUES DE CORXERA/SEMICORXERA/SILENCIS

Durant les sessions de música a l’escola els alumnes en l’aprenentatge del ritme en el llenguatge musical,  treballen les figures rítmiques que la formen i l’equivalència de cadascuna amb els seus silencis.

Aquest trimestre, i com ha suport per a la consolidació dels processos interns d’aprenentatge els alumnes han visualitzat els següents videos dels quals desprès han executat el ritme pertinent:

• The Rhythm Challenge

Com podeu veure hi ha diferents nivells que poden orientar a l’alumne en quines figures rítmiques presenta més dificultat, essent un element avaluador del docent, coavaluador de grup i autoavaluador del propi alumne.

Al mateix temps, que es treballa el ritme, els alumnes podran escoltar que la base melòdica és un fragment del famós Cànon de Pachelbel, el qual més endavant en farem una instrumentalització amb instruments d’orquestra.

• RUN BOY RUN

Continuant amb el treball de les figures rítmiques anteriors els alumnes han de realitzar correctament l’execució d’aquestes escoltant atentament la música i apreciant el seu valor.