Música a Cicle Superior: CERCLE DE PERCUSSIÓ

A la classe dels nens i nenes més grans de l’escola hem començat el curs realitzant un cercle de percussió.

QUÈ ÉS UN CERCLE DE PERCUSSIÓ?

Un cercle de percussió és un grup de persones asseguts en cadires en una rotlla on cadascú té un instrument de percussió (determinada/indeterminada). El grup funciona seguint l’instint propi i les indicacions del director d'”orquestra”(que pot ser qualsevol alumne) situat al mig del cercle i que dóna forma a la música que es genera.

Un cercle de percussió és una experiència sensorial que posa en comú la creativitat de cadascú, l’escolta activa per generar una orquestra.

Hi han unes premises bàsiques i/o consignes per realitzar un cercle de percussió:

• el facilitador/a fa uns moviments molt gestuals i indica el començament i el final.
  • mirades atentes, bon humor, dinàmiques que canvien els ritmes i sons de tot el grup.
  • tots els alumnes són protagonistes i fan ritmes i melodies que s’adapten a tot el grup (poliritmies, cànon,…)