FESTIVAL DE LA TARDOR CURS 2020/21

Aquest any a l’escola Pàmies de Ginestar, des de l’àrea de música i dansa es van preparar unes cançonetes i danses, i músiques per acompanyar amb  percussió corporal.

EDUCACIÓ INFANTIL

• LA CASTANYERA ROCKERA

Aquesta és una versió amb el ritme dels Ramones, on els alumnes saltaven i gaudien del HEY HO, LETS GO!, en el treball previ a l’aula varen sorgir nous aprenentatges com el significat d’un CASTELLER, en el que els alumnes per mitjà de les imatges van saber que era una com “torre” humana, que es feia tradicionalment a Catalunya.

• LA DANSA DE LES FULLES

Aquesta dansa es balla amb rotllana, tothom sap el què els hi costa de fer als alumnes d’infantil una rotllana i més caminar-ballar, girant cap a un costat o a un altre. Per aquest motiu es va utilitzar un paracaiguda de colors per realitzar la dansa i girar correctament.

La música és una base instrumental d’una cançó tradicional francesa.

P5/1r i 2nCI/3rCM

• DANSA DE LA CANÇÓ EL PICA-SOQUES

Els alumnes en rotllana i per parelles van realitzar aquesta dansa amb molta alegria.

• TUMBAS, TUMBAS Y TUMBAS

Els xiquets i xiquetes de cicle inicial i de cicle mitjà s’ho van passar d’allò més bé cantant, dramatitzant i escenificant aquesta cançó tradicional mexicana, en motiu de la festa de Tots Sants i també del Halloween.

CICLE SUPERIOR

Els alumnes de Cicle Superior van donar el tret de sortida al festival de tardor interpretant LA DANSA DÒRICA MEDIEVAL amb els instruments de plaques de l’escola: els carillons, metal.lòfons i xil.lòfons, també un pandero i un triangle.

• CÀNON QUAN VÉ LA TARDOR

A les sessions de música, tot i que aquest any amb les mesures protocolàries en prevenció del Covid-19, l’ús de la mascareta ha dificultat notòriament el treball de l’educació de la veu en els alumnes, tot i així no l’hem deixat i tots conscienciats hem seguit endavant!

• LA DANSA DE LES BRUIXES

A cicle superior els alumnes han arranjat i modificat la dansa popular d’Israel “Mayim-Mayim” pera què  fos més divertida, en principi van haver d’aprendre tota la dansa original, però sense agafar-se de les mans (segons el protocol de prevenció Covid-19) i quan ja la tenien assolida, i van introduir cada alumne una escombra, seguint la mateixa estructura i forma però amb uns moviments peculiars a les escombres, la veritat es que va quedar molt original, aleshores, la vam anomenar LA DANSA DE BRUIXES.

A més a més, enmig de les actuacions tota l’escola va ballar i acompanyar amb percussió corporal les cançons prèviament treballades a classe, de:

• LA FAMÍLIA ADAMS

Els moviments de percussió corporal es van variar per al’ocasió pel mestre de música.

• UPTOWN DANCE

L’alumnat va ballar lliurement i acompanyar amb molt de ritme corporal, finalment semblava un ball Freestyle!!!