Visita de la Bleda Cicle Inicial (1r) Març 2023

El dijous 9 de març, els nens i nenes de 1r de cicle inicial van rebre la visita de la Bleda, una pallassa que ensenya sobre les diferents emocions. Va ser una gran i divertida sorpresa!

La idea era que els alumnes aprenguessin a identificar i entendre les emocions pròpies i dels altres, per així poder controlar-les millor i assolir un bon equilibri emocional. La Bleda forma part del programa “Sigues tú” i abans de la seva arribada vam treballar a l’aula el maneig dels sentiments a través d’uns videos on ella ens ensenyava les diferents emocions en situacions quotidianes i els alumnes van fer moltes reflexions interessants sobre el tema.

La Bleda, durant la seva estada a l’escola, va utilitzar els colors per treballar les emocions. I com ho va fer? Amb jocs, cançons i activitats ben xules, és clar! Els nens i nenes s’ho van passar d’allò més bé. Van aprendre a distingir les emocions més bàsiques, com la felicitat, la tristesa, la por i la ràbia i, el millor de tot, van descobrir tècniques per a controlar-les. Van aprendre a respirar profundament i a visualitzar coses positives quan estan tristos o enfadats. La sessió va acabar molt animada amb una cançó que parlava del color groc, que representa la felicitat.

En resum, l’activitat amb la Bleda va ser fantàstica i va contribuir a millorar el benestar emocional dels alumnes, a aprendre a identificar i regular les seves emocions adequadament i a estar més conscients. Quin èxit!