Apadrinem una planta

Hem proposat als alumnes de cinquè si volien “apadrinar” una planta durant les vacances d’estiu. Els alumnes que s’han ofert, s’han compromès a retornar-la al setembre, a cuidar-la durant l’estiu i a fer-ne un seguiment que hauran d’anar anotar al díptic de camp.

Esperem que tingueu èxit en el vostre apadrinament!!!

 

https://www.canva.com/design/DAGIk3fjzOw/jktPzKz85FLO1I3Ycxd6pQ/view?utm_content=DAGIk3fjzOw&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor

Collita de Patates a l’Escola

Aquest any, a l’hort de l’escola hem tingut una bona collita de patates de la varietat Red Pontiac. Els alumnes d’educació infantil, cicle inicial i cicle mitjà han pogut participar en la recol·lecció i s’han emportat aquestes delicioses patates a casa seva per compartir amb les seves famílies.

Aquesta activitat no només ens permet gaudir dels fruits del nostre treball, sinó que també és una oportunitat perquè els nens aprenguin sobre el procés de creixement de les plantes, la importància de l’agricultura i els beneficis d’una alimentació saludable.

D’altra banda, els alumnes de cicle superior també han tingut l’oportunitat de gaudir de les verdures de l’hort en altres moments de l’any. Han recollit faves i pastanagues, que després han pogut portar a casa i compartir amb les seves famílies.

Estem molt orgullosos del nostre hort escolar i del treball que tots els alumnes han fet per cuidar-lo i mantenir-lo. Esperem que aquesta experiència continuï ensenyant als nostres alumnes el valor de la natura i la importància de cuidar el nostre entorn.

Experimentem amb la col lombarda

Durant la setmana de la ciència i la matemàtica de l’escola, vam dur a terme un experiment a partir d’una verdura de l’hort: la col lombarda. Vam fer hipòtesis, prediccions i finalment vam observar la reacció del líquid extret de la col lombarda amb d’altres líquids: el vinagre, la llimona, l’aigua oxigenada i el bicarbonat. Cliqueu a la imatge si voleu veure com ho vam fer!

 

Calçotada a cicle Mitjà 2024

Avui hem celebrat la ja tradicional calçotada amb l’alumnat de cicle Mitjà. Ja de primera hora, hem començat amb les tasques necessàries. Hem collit els calçots, els hem separat per mides, n’hem tallat les arrels i un tros de la tija per després poder-los menjar millor, ens hem fet els pitets, l’Emilio els ha cuit, hem repartit les salses i els calçots i finalment…. ens els hem menjat. Pregunteu si eren bons!!!

 

Si voleu veure les imatges, cliqueu al calçot que s’escapa!

Collim les escaroles

Els alumnes de cicle mitjà van poder prendre cap a casa una escarola del nostre hort!

Si cliqueu a la imatge podreu accedir a la fotografia de grup.

Esperem que l’hagueu pogut compartir en família i que ens envieu alguna imatge on es vegi com l’heu preparat. Algunes famílies ja han compartit les imatges! Podeu fer-hi un cop d’ull! Fan molt bona pinta! Enhorabona, xefs!

EL NOSTRE HORT

Avui hem tornat al nostre hort, l’hem trobat amb una miqueta de set, l’hem regat i netejat de bestioletes, continuarem cuidant-lo de cara a la primavera. Encara queda molta feina a fer, però segur que amb l’esforç de tots plegats farem una bona collita.

(Per veure algunes imatges feu clic a sobre la foto)

Preparem l’hort per l’hivern

Els nens i nens d’infantil hem ajudat a posar l’hort a punt per poder començar a plantar les nostres verdures, hem tret les males herbes, hem plantat bròquils i coliflors i també les hem regat. També hem observat si durant aquests dies ha anat creixent alguna cosa i hem descobert que hi ha alguns espàrrecs. Us deixem unes fotos i així podreu observar que bé que ho hem fet!

Si voleu veure algunes foto feu “click” a sobre de la imatge.