ÉS IMPORTANT L’AIGUA?

Pel projecte de l’aigua que s’ha fet a tota l’escola, l’alumnat de cicle inicial vam treballar el cicle de l’aigua, els seus estats, els usos de l’aigua i d’on ve l’aigua que fem servir diàriament.

Per conèixer el cicle de l’aigua i els estats en què podem trobar-la vam fer alguns experiments. Un fogonet, una olla i una mica d’aigua ens va il·lustrar què era l’evaporació, la condensació i la precipitació.

I amb un bol amb aigua, una pedra i unes bosses petites vam veure el mateix procés

Per saber d’on venia l’aigua de l’escola vam fer una excursió a la muntanya de Sant Jaume on vam trobar els pous d’on sortia l’aigua i el dipòsit on s’emmagatzemava.

També vam veure quin usos fèiem a l’escola de l’aigua: beure aigua de l’aixeta, tirar de la cadena del vàter, cuinar al menjador… El que més fem nosaltres és beure aigua de l’aixeta i vam comprovar que fent això malbaratàvem molta aigua, sabeu per què? Mireu aquests vídeos i ho sabreu!