ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

Benvolgudes famílies,

Durant el mes de novembre  es duran a terme les eleccions per  renovar el Consell Escolar de l’escola.

D’acord amb els articles 148 i 152 de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació, el consell escolar és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre, i correspon al Departament d’Educació establir mesures perquè aquesta participació sigui efectiva, així com determinar el nombre i el procediment d’elecció dels membres del consell.

És un espai on poder escoltar les veus de tots els sectors que el formen: mestres, pares i mares i administració local. Aquest òrgan es reuneix 4 o 5 cops l’any, aproximadament.

Els Membres del Consell Escolar s’escullen per votació i cada sector vota els seus membres. Cada dos anys es renova la meitat del personal de cada sector.  Enguany cal renovar tres membres del sector mestres i dos del sector pares.

Del sector pares i mares han presentar-se, com a mínim, dos candidats. No obstant és preferible que siguin més de dos, per tal de tenir un candidat de reserva, per si en algun moment hi ha alguna baixa.

Us demanen la participació en aquest esdeveniment tan important! Què podeu fer?

– Presentar-vos com a candidat/es.

– Presentar-vos  com a interventors/es

– Venir a votar el dia  23 de novembre de 2021.

Si preneu la decisió de ser candidats o candidates  comuniqueu-ho a la direcció del centre, el més aviat possible.

En breu, trobareu a la cartellera del centre la següent documentació: convocatòria oficial de tot el procés, planificació del procés  electoral i cens per revisar.

Us deixem amb un petit vídeo amb les funcions del Consell Escolar, que ha fet la Núria Albornà, mare de l’escola i una de les membres del Consell que acaba la seva representació: