El Montseny, un espai d’aprenentatge a la natura

El passat 11 de novembre, els infants de tercer i quart de primària de l’Escola l’Oreneta es van endinsar als boscos de l’Espai Natural del Montseny, concretament a la zona de Viladrau.

Quan vam arribar a aquest espai tan màgic, uns monitors i monitores ens van rebre amb moltes ganes de passar-ho bé i aprendre. Després d’un bon esmorzar per agafar forces, ens vam separar per nivells per realitzar, dins del mateix espai natural, dues activitats diferents.

Per una banda, a tercer ens vam centrar en la recerca i estudi del riu i l’aigua de la riera del Montseny, mentre que, per altra banda, els de quart ens vam dedicar a fer un recorregut pel bosc amb els cinc sentits i a treballar la nostra funció de relació amb la natura.

3r: La vida a la riera

Hem anat al Parc Natural del Montseny per fer el taller de LA VIDA A LA RIERA: ELS MACROINVERTEBRATS. El Xavier i el Rubèn, experts en biologia, ens han acompanyat en aquesta descoberta.
Aquest taller ens ha permès aprendre que els macroinvertebrats són animals bioindicadors, que ens ajuden a determinar la qualitat de l’aigua del riu. Hem après que les aigües de Viladrau són fresques i netes pel tipus de macroinvertebrats que hem trobat.
Aquesta activitat ens ha donat eines per poder analitzar les aigües del riu Sec, que passa per Badia del Vallès, perquè VOLEM TENIR CAPGROSSOS A LA CLASSE.

Petit recull de fotos 3r

4t: El bosc amb els 5 sentits

Els infants de quart ens vam preparar per començar aquesta aventura, i mai millor dit: no sabíem encara tots els estímuls que es poden rebre en un bosc! Durant tota la caminada vam anar aplicant el sentit de l’oïda i de la vista, escoltant el cant dels ocells i contemplant les boniques vistes.

A la vista també li vam donar molta feina, perquè vam haver de dissenyar la nostra pròpia paleta de colors naturals. Mare meva, quants colors hi ha a la natura!

Hi va haver moments molt divertits en què l’únic cant que s’escoltava eren els nostres crits quan vèiem alguns petits habitants del bosc, com ara les aranyes! Tot i això, vam ser molt valents i ens vam tapar els ulls per fer un petit caminet a les fosques i activar al màxim el tacte.

Finalment, vam poder preparar una barreja de plantes aromàtiques, i el nostre nas va quedar ben encantat!

Petit recull de fotos 4t

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>