CARTA DE COMIAT

Benvolgudes famílies, alumnes, companys i companyes, representants de les institucions i membres de la comunitat educativa de l’Escola El Gegant del Rec,

Arriba el moment d’acomiadar-me d’una escola que ha estat casa meva durant gairebé vint anys. Ho faig amb el cor ple de gratitud, emoció i orgull per tot allò que hem construït junts.

L’any 2007 vaig arribar a l’Escola El Gegant del Rec com a mestra de música. Des del primer dia vaig sentir que formava part d’un projecte educatiu especial, construït des de la proximitat, el compromís i l’estima pels infants. L’any 2012 vaig iniciar una nova etapa formant part de l’equip directiu com a cap d’estudis, de la mà de la directora Núria Pérez, de qui vaig aprendre molt i amb qui vaig compartir una etapa fonamental del meu recorregut professional. Des de l’any 2018 he tingut l’honor i la responsabilitat d’exercir com a directora del centre, compartint aquest camí amb la Laura Costal, cap d’estudis, i la Montse Melció, secretària.

Durant tots aquests anys he tingut la gran sort d’aprendre de les persones que formen aquesta comunitat. He après dels infants, que cada dia ens recorden la importància de la curiositat, la creativitat i la il·lusió; de les famílies, per la confiança dipositada en nosaltres; i dels companys i companyes, amb qui hem compartit reptes, esforços, inquietuds i també moltes alegries. He tingut el privilegi de veure créixer generacions d’alumnes, d’acompanyar-los en moments importants de la seva vida i de compartir amb ells experiències que sempre guardaré al meu cor.

No han estat anys fàcils. Hem hagut d’afrontar moments especialment difícils, com la pandèmia de la COVID-19, una situació que va posar a prova tota la comunitat educativa. Però també va demostrar la nostra capacitat de treballar units, de reinventar-nos i de posar sempre els infants al centre de totes les decisions. D’aquella experiència en vam sortir més forts, més cohesionats i més conscients del valor de l’escola com a espai de creixement, suport i esperança.

Si hi ha un projecte que simbolitza l’esforç col·lectiu d’aquests darrers anys és, sens dubte, el trasllat al nou centre. Ha estat un dels reptes més importants de la nostra història recent i em sento profundament orgullosa d’haver-lo liderat juntament amb l’equip directiu i amb la implicació de tota la comunitat educativa. El projecte del nou centre va ser possible gràcies al treball conjunt de mestres, famílies, Ajuntament i tots els agents implicats, que van compartir una mateixa visió d’escola. Avui deixem una escola moderna, equipada, funcional i preparada per afrontar els reptes del futur. Un centre que disposa d’uns espais educatius de gran qualitat, d’un pati i d’un hort plenament equipats i pensats perquè els infants puguin créixer, aprendre i gaudir en les millors condicions.

També em sento especialment satisfeta d’haver contribuït a impulsar projectes que han fet del nostre centre una escola innovadora i referent. Hem apostat per l’educació musical amb la creació d’una orquestra de violins i violoncels que ha esdevingut un dels trets distintius de l’escola; hem impulsat una millora significativa de la llengua anglesa; hem treballat de manera decidida l’educació emocional i el benestar dels infants; i hem construït una cultura de convivència basada en el respecte, el diàleg i la inclusió. Els resultats són visibles: avui tenim una escola amb una convivència excel·lent, on els conflictes i les conductes agressives han disminuït notablement i on els infants se senten escoltats, valorats i acompanyats.

Cap d’aquests assoliments hauria estat possible sense el treball compartit. Per això vull expressar un agraïment molt especial a les meves companyes de l’equip directiu, la Laura Costal i la Montse Melció. Durant tots aquests anys hem treballat colze a colze, amb confiança, lleialtat i un compromís absolut amb l’escola. Hem format un equip cohesionat, capaç d’afrontar qualsevol dificultat i de prendre decisions sempre pensant en el millor per als infants i per a la comunitat educativa. La vostra professionalitat, dedicació, capacitat de treball i qualitat humana han estat imprescindibles en aquest camí. Aquest comiat també és especial perquè les tres iniciem noves etapes i deixem enrere una experiència compartida que ens ha unit profundament. Gràcies per la vostra amistat, pel vostre suport incondicional i per haver fet possible tot el que hem aconseguit juntes.

També vull donar les gràcies a tots els mestres, professionals d’atenció educativa, personal d’administració i serveis, monitors i monitores, AFA, Ajuntament i a totes les persones que, d’una manera o altra, han contribuït a fer créixer aquesta escola. El vostre esforç i dedicació han estat imprescindibles.

Hi ha un gest que simbolitza especialment aquest moment de comiat. Abans de marxar hem volgut deixar plantat un taronger al costat del llimoner que, anys enrere, va plantar la Núria Pérez. Ella va ser la directora amb qui vaig iniciar el meu camí com a cap d’estudis i una persona que va deixar una empremta profunda en aquesta escola. Tot i que avui ja no és entre nosaltres, el seu record continua viu en la memòria de moltes persones que la van conèixer i estimar.

Aquest taronger vol ser un homenatge a totes les persones que han contribuït a fer créixer El Gegant del Rec al llarg dels anys. Igual que el llimoner, esperem que arreli amb força, creixi i doni fruits per a les generacions futures. És també un símbol de continuïtat, perquè les persones passem, però els projectes, els valors i l’estima per l’escola romanen. Quan d’aquí a uns anys els infants juguin al pati i vegin aquests dos arbres compartint espai, esperem que representin el passat, el present i el futur d’una escola construïda gràcies a moltes persones que hi han deixat una part del seu cor.

Ara inicio una nova etapa professional a l’educació secundària, ocupant una plaça d’orientació educativa. Ho faig amb la mateixa vocació de servei i amb la il·lusió d’afrontar nous reptes, però emporto amb mi un bagatge immens de vivències, aprenentatges i records que sempre formaran part de la meva vida.

Marxo tranquil·la, satisfeta i profundament orgullosa de la feina feta. Deixem una escola preparada per continuar avançant, amb projectes sòlids, espais renovats, un equip professional compromès per continuar educant des de l’experiència i una comunitat educativa extraordinària. Estic convençuda que El Gegant del Rec continuarà creixent i oferint als seus infants les millors oportunitats per aprendre, conviure i somiar.

Als infants, que han estat sempre el centre de totes les nostres decisions, només us vull dir gràcies. Gràcies pels vostres somriures, les vostres preguntes, les vostres abraçades, la vostra sinceritat i la vostra capacitat de sorprendre’ns cada dia. He tingut la immensa sort de veure créixer molts de vosaltres des dels vostres primers dies a l’escola fins al moment d’emprendre nous camins. Sou el motiu pel qual aquesta professió és tan especial i el record més valuós que m’emporto.

M’enduc milers de moments viscuts, d’emocions compartides i de records que guardaré per sempre. Perquè una escola no són només les seves parets ni els seus projectes; una escola són les persones que la fan possible cada dia. I vosaltres heu fet que El Gegant del Rec sigui molt més que una escola: una gran família.

Gràcies per haver-me permès formar part d’aquesta història durant tots aquests anys. Ha estat un privilegi, un honor i una experiència que m’acompanyarà sempre.

Amb tot el meu afecte, gratitud i estima,

Carme Gutiérrez Villarejo
Directora de l’Escola El Gegant del Rec
2018-2026

2 comentaris a “CARTA DE COMIAT”

  1. Estimada Carme,

    Han passat ja 11 anys des que vaig acabar la primària, però encara avui recordo amb molta estima tot el que vas significar per a mi. Vull donar-te les gràcies de tot cor perquè, més enllà de ser la directora de l’escola, vas ser un refugi, un lloc segur on em vaig sentir escoltat, comprès i acompanyat.

    La teva manera de cuidar-nos i de preocupar-te per nosaltres va deixar una empremta molt important en la meva vida, una petjada que el temps no ha esborrat.

    Gràcies per haver estat aquella persona que, sense saber-ho, va marcar una diferència tan gran en el meu camí.

    Amb molt d’afecte,

    Younesse Tahiri

    1. Estimat Younesse,
      L’afortunada sóc jo d’haver-te tingut com alumne. Un alumne amb un gran talent artístic que sempre s’emocionava a les meves classes. Recordo perfectament tots els festivals que hem fet plegats i les hores que hem conviscut junts que han estat extraordinaris, sobretot per veure’t a tu i els/les companys/es de classe com heu crescut i continuat la vostra vida amb una marca Gegant.
      Gràcies per les teves paraules que m’han arribat al cor.
      Una abraçada molt gran
      Carme

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut