EFEC: Taller d’econòmia i finances

Els alumnes d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) del l’Alzina han rebut un taller d’educació financera amb l’objectiu d’adquirir coneixements bàsics per gestionar millor els seus diners en el present i en el futur.

L’activitat ha estat impartida per professionals del programa EFEC (Educació Financera a les Escoles de Catalunya), una iniciativa que promou la formació financera entre els joves per ajudar-los a prendre decisions econòmiques responsables i informades.

Durant la sessió, l’alumnat ha treballat conceptes com el pressupost personal, l’estalvi, la diferència entre necessitats i desitjos, així com el funcionament bàsic dels productes financers. El taller s’ha desenvolupat de manera dinàmica i participativa, amb exemples pràctics i situacions quotidianes que han permès als estudiants aplicar els coneixements apresos.

Des del centre valoren molt positivament aquesta iniciativa, ja que consideren que l’educació financera és una competència clau per al desenvolupament personal i social dels joves. Activitats com aquesta reforcen el compromís del centre amb una formació integral que vagi més enllà dels continguts estrictament acadèmics.

Amb aquest taller, els alumnes han pogut reflexionar sobre la importància de planificar, estalviar i gestionar adequadament els recursos econòmics, adquirint eines útils per al seu futur.

Arrel dels tallers, s’ha realitzat una entrevista als alumnes:

1.    Què heu après d’aquestes dues sessions?
El més important és no gastar més diners dels que tenim, endeutar-se pot comportar haver de pagar molts més diners dels que deus. Reflexionar abans de comprar quelcom sí de veritat és
imprescindible per nosaltres. Hi ha coses amb les quals ens hem de gastar els diners, necessitats primers, i després sobre els diners que ens sobrin hem d’intentar estalviar, important pel nostre futur. Podem gastar els diners que ens sobrin en allò que volem. Hem fet un supòsit pressupostari.

2.    Alguna curiositat rellevant per vosaltres?
El diner negre, tot i haver-hi, “no existeix”. El banc i hisenda ho regulen i et demanen explicacions d’on han sortit els diners.

3.    Què ha despertat més el vostre interès? Per quines coses heu preguntat?
Com funciona el món de les finances, accions. L’Agustí, el formador voluntari, ens ha explicat que les inversions han de ser segures. Pots començar invertint pocs diners, 20 €, millor sempre en fons segurs. Per invertir el millor és anar a un banc.

4.    Avalaríeu algú que es vol comprar una casa, un cotxe, etc.?
No hem d’avalar mai a ningú. Sols si tenim la certesa de que aquella persona pagarà el crèdit sol·licitat o bé que nosaltres tenim els diners per poder-ho fer.

5.    Targeta de crèdit o de dèbit?
Sempre targeta de dèbit. Si tens diners pots comprar. Els diners venen descomptats al moment. La de crèdit és un perill perquè si no controles bé les despeses pots acabar fins a l’aigua al coll. Ens ha dit també que mai comprem res finançat pel banc, els interessos que cobren són molt alts.

6.    Per concloure, què diríeu d’aquestes dues xerrades?
Ens ha faltat temps per poder entendre millor algunes coses. Ens hauria agradat que ens posés més exemples, per poder acabar de comprendre bé alguns conceptes. Al mateix temps, agraïm moltíssim la visita i les xerrades fetes per la informació que ens ha donat, pel respecte mostrat i l’amabilitat del formador.

Moltes gràcies, EFEC.

8M: Dia Internacional de la Dona

L’alumnat de l’Alzina treballa el 8 de març a l’aula amb activitats de reflexió i reconeixement

Amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de la Dona, l’alumnat del centre educatiu L’Alzina ha participat durant els darrers dies en diverses activitats de reflexió, sensibilització i reconeixement del paper de les dones a la societat.

Una de les propostes més significatives ha estat l’escriptura d’una carta dirigida a “la dona de la seva vida”. A través d’aquest exercici personal, els alumnes han pogut expressar agraïment, admiració i afecte cap a dones importants del seu entorn, com mares, àvies, germanes o altres referents que formen part del seu dia a dia.

Paral·lelament, a les aules s’ha elaborat un mural col·laboratiu on cada alumne ha penjat el nom d’una dona que considera important. Aquesta activitat ha permès visualitzar la diversitat de referents femenins presents en la vida dels  joves, alhora que ha generat espais de conversa i reflexió compartida.

Durant aquestes sessions també s’han treballat conceptes relacionats amb el significat del 8 de març, posant el focus en la igualtat, el respecte i la importància de reconèixer les aportacions de les dones al llarg de la història i en la societat actual.

Amb aquestes activitats, el centre educatiu L’Alzina reafirma el seu compromís amb l’educació en valors i amb la construcció d’una comunitat educativa més conscient, respectuosa i igualitària.

Pla Lector: ” Afers juvenils”

Aquest segon trimestre iniciem una nova lectura dins del Pla Lector de les aules de L’Alzina: Afers Juvenils, de Maria Dolors Añón.

Aquest llibre s’inspira en les experiències de l’autora com a professora d’institut, on va compartir moments, històries i vivències molt significatives amb el seu alumnat. L’obra recull dotze narracions breus que aborden temes plenament actuals i propers als joves, com ara l’assetjament escolar, les conseqüències de les addiccions, l’autoestima, l’ús de les xarxes socials, les relacions entre pares i fills, la motivació i el descobriment del talent.

La lectura es durà a terme diàriament, i cada relat ens oferirà una nova perspectiva sobre les vivències juvenils i les dinàmiques que es generen dins i fora de l’aula. A través d’aquestes històries, es fomentarà la reflexió, el diàleg i l’expressió d’emocions i opinions.

Properament, a més, tindrem l’oportunitat de rebre la visita de l’autora al nostre centre. Aquesta trobada permetrà a l’alumnat conèixer de primera mà el procés de creació del llibre, compartir impressions i plantejar preguntes, tot establint un diàleg directe i enriquidor.

Estem convençuts que aquesta proposta serà molt positiva per a tothom. No només promou l’hàbit lector i el gust per la literatura, sinó que també facilita la connexió amb experiències reals i fomenta la reflexió crítica sobre situacions que formen part del dia a dia dels joves.

Una activitat per créixer, compartir i aprendre junts.