PERSONES AMB DISCAPACITAT

Avui, les escoles de Solsona i la Zer, hem cantat nadales amb la colla de l’Amisol.

Ens hem trobat a la plaça del Camp on la Marta Travesset, la Lourdes Queralt i la Gemma Solà ( mestres de música ) ens han dirigit cançons nadalenques com: El dimoni escuat, El 25 de desembre… Per acabar hem cantat una cançó a un gran tió i ens ha cagat una bosseta de gormanderies.

Abans de la cantada, la colla de primària de Freixinet, Aiguadora, Llobera i Ardèvol hem vist una exposició que hi ha a la biblioteca de Solsona ” Dolços moments ” i conèixer la tasca de l’Amisol.

Allà hem conegut al Vili, la Mati i la Pili, tres persones amb DISCAPACITAT que treballen a Amisol.

– ” Jo, a les 9h del matí, quan arribo, m’assento a recepció i si demanen per la Carla li passo el telèfon i si hi ha una visita també aviso a la Carla, també truco quan els contenidors estan plens…  ( Vili)

– ” Nosaltres fem tiradors, els tiradors de les campanes, fem manualitats, repartim cartells…” ( Mati )

– ” Fem sortides, manualitats, feltre, repartim cartells” ( Pili )

– ” Jo vaig estudiar al Francesc Ribalta, després vaig anar a Ampans” ( Mati )

– ” Si entres a una botiga i veus els arbres de feltre, els hem fet nosaltres ” ( Vili )

– ” La Mercè té 85 anys, viu a la residència i balla molt bé!, Ha fet un centre de Nadal ” ( Pili )

– ” També hi ha sords muts i cecs, i poden jugar a fútbol i a bàsquet. Sabeu com es desperten els sords ? doncs tenen un rellotge que té una agulla i quan s’han de despertar, els punxa; però no els hi fa mal eh ” ( Vili )

Com hem après amb ells i ens n’hem adonat que tot i tenir una discapacitat poden fer moltes coses: uns treballen al bar del Casal, altres ala serradora, uns a la Simet, també a la tèxil Olius i altres al taller. Uns viuen a la residència, altres en pisos tutelats i altres van cada dia a casa.

” El dia que us vagi bé, tenim les portes obertes. Truqueu que m’hi posaré jo “

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>