Instal·lacions

El centre compta amb diverses instal·lacions, totes elles pensades tant per facilitar la docència de l’alumnat com la seva estada al centre educatiu. Totes elles es poden agrupar en 3 grans blocs: l’edifici principal, la zona de tallers i l’explotació.

Edifici principal

• Residència: l’escola compta amb una residència amb 54 places oberta de dilluns a divendres, i disponible per a tot l’alumnat que ho necessiti. Les habitacions estan situades a la 1a i 2a planta de l’edifici principal, amb unes magnífiques vistes a la Serra del Cadí. Es tracta d’habitacions dobles amb bany compartit entre dues habitacions. Pels residents s’organitzen diverses activitats fora de l’horari lectiu: dues tardes a la setmana tenen d’accés a l’aula d’informàtica i cada any s’organitzen altres activitats en funció dels interessos, inquietuds i necessitats dels alumnes.
  • Aules: les instal·lacions del centre consten de quatre aules; una aula d’audiovisuals, una aula de dibuix, una aula d’informàtica, i una aula agroalimentària. L’aula d’informàtica està equipada amb 25 ordinadors en xarxa amb doble ús individual, on l’alumnat pot fer una recerca d’informació i un ús docent i formatiu. A l’aula agroalimentària, l’alumnat hi realitza una àmplia diversitat d’activitats, cursos i tallers de formatgeria, cursos d’elaboració de melmelades, conservació de verdures o petites transformacions càrnies.
  • Biblioteca: el centre disposa d’una biblioteca amb un ampli ventall de llibres per cobrir l’àmbit temàtic impartit en el centre, així com un catàleg de revistes del sector agrícola, forestal, ramader i equí per poder estar en permanent contacte amb els canvis i novetats dels diferents sectors.
  • Laboratori: el centre disposa d’un espai perfectament equipat on es realitzen diverses pràctiques, com ara craniometries per conèixer l’edat dels cavalls, disseccions de peixos, taller de rastres, tallers botànics i de patologia forestal, morfologia del sòl, reconeixement d’insectes, herbaris de males herbes… entre d’altres.
  • Menjador: l’escola disposa d’un servei de cuina propi amb un menjador amb 100 places, tant pels residents com pels assistents dels cursos de formació contínua.

Tallers

Als tallers hi trobarem els magatzems de material i maquinària, els tallers de forestal (soldadura i maquinària forestal) i el de ferrament; així com els vestuaris.

• Taller de mecanització: aula ideada per l’alumnat del cicle formatiu d’aprofitament i conservació del medi natural. En aquesta disposen de totes les eines necessàries per dur a terme els treballs de manteniment i reparació d’eines manuals, així com de coneixement bàsic de motors i treball amb ferro.
  • Taller de ferradors: aula amb els mitjans necessaris per la preparació i acabat del ferrament, forges, encluses i barres de ferro. L’alumnat hi realitza les operacions necessàries per obtenir un acabat correcte del ferrament, realitzar tasques de desreblada, aprendre les diferents tècniques de soldadura, forja i ferrament…

Explotació

• Instal·lacions eqüestres: l’alumnat del cicle formatiu d’activitats eqüestres disposa d’unes instal·lacions amb pàdocs, parideres, dutxes, nòria, pista rodona i dues pistes d’equitació. A més, compta amb diversos espais en camps on els cavalls estan en llibertat.
  • Camp de pràctiques: el camp de pràctiques de l’escola disposa d’un hivernacle amb terra de formigó, un umbracle amb el terra geotèxtil i reg per difusor i un viver forestal amb plantacions de plantes aromàtiques, petits fruits, productors de fusta i fruiters de muntanya. Destacar també que es realitzen diferents pràctiques en boscos i camins en l’entorn proper a l’escola.