El passat divendres 11 d’abril, l’alumnat de l’escola va gaudir d’una sortida molt especial a la Reserva Natural de Sebes, acompanyats pels companys del Centre d’Educació Ambiental (CDA) de Flix, que havien preparat una sèrie d’activitats pensades perquè els infants poguessin descobrir i connectar amb la natura.
L’aventura va començar a les 9:15 del matí, quan Òscar, conductor de l’autobús municipal, els va venir a recollir. El trajecte fins a Sebes va ser tota una experiència per als infants, que van viure el viatge com una autèntica aventura.
Un cop a la reserva, el grup es va dirigir cap a la zona on viuen els cavalls de la Camarga. Durant el camí, els infants van gaudir de l’entorn natural, observant les flors i aturant-se per veure com les formigues entraven i sortien del seu formiguer. També van tenir l’oportunitat de veure dues cigonyes al seu niu, un moment que va despertar molta curiositat i admiració.
Quan van arribar a la zona dels cavalls, van fer una parada per esmorzar i, després, van poder donar menjar als animals i passar una estona tranquil·la al seu costat, connectant amb ells d’una manera molt propera i respectuosa.
La jornada va continuar amb una visita al Mas del Director, on els esperava una activitat molt especial: una recerca d’ocells de peluix, representatius de la fauna de la reserva. Els infants havien de trobar-los, conèixer els seus noms, descobrir quin so feien i, finalment, construir un niu utilitzant materials naturals que havien anat recollint.
Va ser una sortida plena d’aprenentatges, descobertes i moments compartits amb la natura.




