Normes i funcionament

DRETS I DEURES DE L’ALUMNE

1. Tots els alumnes tenen els mateixos drets i deures.
  2. L’assistència a classe és obligatòria per aquells alumnes que cursin estudis oficials
  3. Cal portar el material necessari pel desenvolupament de cada exercici.
  4. El material del centre s’utilitzarà amb el màxim respecte per tal de garantir la seva conservació.
  5. L’alumne gaudirà de 20 minuts d’esbarjo per cada 3 hores lectives.
  6. La relació professor – alumne es basarà en el mutu respecte i es fomentarà
    especialment el diàleg constant i directe entre tots dos.
  7. L’alumne pot expressar les seves queixes o suggeriments parlant directament amb el
    professor  o el seu tutor, o bé mitjançant la bústia corresponent
  8. Qualssevol conducta inadequada o que  fomenti cap  tipus de bulling serà comunicada inmediatament
  9. Tots els integrants de l’escola han de conèixer la normativa disciplinaria i de funcionament del centre.

NORMATIVA INTERNA DEL CENTRE

1. Les classes començaran puntuals.
2. No es podrà accedir a l´aula transcorreguts 10 minuts i a criteri del professor.
3. Cal respectar l’horari de les classes oficials i lliures ocupant les aules corresponents.
4. No es podrà assistir als taller lliures de l’especialitat oficial que s’està cursant.
5. Abans d’iniciar el curs escolar s´ha d´haver pagat la corresponent matrícula.
6. Cal mantenir i netejar les eines, els estris i el lloc de treball a l’ acabar la classe . El mal ús de les eines i els materials comporta unes despeses que en res beneficien.
7. Després de sonar el timbre l’aula es tancarà en un quart d’hora . Cal preveure les tasques que es comencen i l’estona necessària per netejar-ho tot en les darreres hores de classe.
8. L‘escola s’afegeix a la campanya de reciclatge de l’ajuntament de Móra la Nova .Trobareu contenidors separats de paper, rebuig i plàstic a cada aula i al passadís.
9. Si consulteu un llibre o revista retorneu-lo al lloc després de fer-lo servir.
10. Per tal d’evitar la seva pèrdua no es pot treure de l’escola cap llibre, o revista sense que quedi anotat per un professor.
11. Els tallers de la planta baixa i esmalts no estaran oberts sense la presència o amb el permís del professorat o claustre.
12. Les peces acabades dels tallers d’esmalts, escultura i ceràmica no es prendran fins que els professors les hagin mesurat i s’hagin pagat. Totes les peces per curs s’han d’abonar, encara que el resultat no sigui el satisfactori i a criteri del professor.
13. Els deutes pendents s’abonaran cada fi de mes. No es podrà subministrar material nou fins el seu pagament.
14. Les peces de menys de 4 cm es cobraran per unitat en funció del preu de cada taller

15. L’escola és un centre d’aprenentatge, no un taller propi, cal fer-ne un ús prudent.
16. L’alumne es farà càrrec del total de les despeses derivades del cost econòmic per un mal ús o trencament accidental de les eines o equipaments del centre.
17. A l’ acabar el curs, es prega a tothom que s’emporti els seus treballs i estris. L’escola no es farà responsable de qualsevol deteriorament o pèrdua.
18. L’assistència a l’assemblea general és obligatòria per a tot l’alumnat oficial i lliure.
19. No es podrà imprimir res a l´aula d’informàtica sense el permís del professorat.

TALLERS D’ESMALTS / CERÀMICA / ESCULTURA

20. Per carregar i coure al forn d’esmalts o ceràmica és necessària la supervisió inicial dels professors.
21. Les peces que estan en procés d’assecat no es podran tocar sense el permís dels professors.
22. Per problemes d’espai durant l’hora de classe infantil no hi hauran més alumnes a l’aula. L’edat mínima seran 9 anys pel taller d’esmalts.
23. Són d’obligat compliment les normes de seguretat i higiene en la manipulació de productes tòxics , així com en el treball amb determinades màquines o eines.
24. Per respecte als altres companys hem de deixar les eines ben netes i al seu lloc.
25. L’escola proporciona el fang de les pasteres per a treballar, però les pastilles s’hauran de pagar.
26. No feu servir la pica per a rentar les restes d’escaiola o de fang, ja que s’embussa .
27. Per motius d’higiene i seguretat no és permès de menjar als tallers ,ho podeu fer a l‘entrada i al pati procurant que l’horari coincideixi amb el de l’esbarjo .
28. Les eines i materials d’aquests tallers no es podran treure del centre.

TALLER DE PINTURA
29. Cal reciclar l’aiguarràs , i els colors secs de la paleta els llençarem a la  paperera, mai a la pica.

TALLER DE DIBUIX / INFORMÀTICA
30. Abans d’instal·lar ,configurar o manipular qualsevol cosa de l’ordinador caldrà el vist-i-plau dels professors.
31. Cada alumne disposa a l’ordinador i a dibuix de carpeta pròpia i un llapis USB on guardar els treballs, ja que l’ordinador no conserva cap arxiu en tancar la sessió
32. Internet no ha de tenir ús lúdic ni mal ús per part de l’alumne

***L’incompliment de la normativa interna així com la manca de respecte envers professorat o altre alumnat es considera falta greu i pot ser motiu d’expulsió