Preinscripció: Informació general

Criteris de preferència i de prioritat de les sol·licituds
En el cas de que la demanda (sol·licituds) superi l’oferta (places vacants) en el centre, les sol·licituds s’ordenen seguint els criteris de preferència i de prioritat.

En primer lloc, s’apliquen els criteris de preferència, que són:
 Educació primària i ESO: els alumnes que procedeixen de centres adscrits.
 ESO i Batxillerat: els alumnes que cursen simultàniament ensenyaments professionals de música o dansa, o que segueixen programes esportius d’alt rendiment.

L’aplicació dels criteris de prioritat, que es fa a continuació, per tots els ensenyaments obligatoris i el batxillerat, per a l’ordenació de les sol·licituds i són els següents:

– Si actualment hi ha germans matriculats al centre o el pare, mare, tutor legal hi treballa: 40 punts.
– Per proximitat del domicili o del lloc de treball al centre sol·licitat en primer lloc (només una opció):

 Domicili a l’àrea de proximitat del centre: 30 punts.
 Lloc de treball a l’àrea de proximitat del centre: 20 punts.
 Domicili al mateix municipi del centre: 10 punts.
 A la ciutat de Barcelona, domicili al mateix districte del centre: 15 punts.

– Si el pare, mare o tutor legal reben l’ajut de la renda garantida de ciutadania: 10 punts.
– Per discapacitat igual o superior al 33% de l’alumne o d’un familiar de primer grau: 10 punts.

– Com a criteri complementari de desempat, només resta el de família nombrosa o monoparental (15 punts).

Enguany s’ha eliminat la puntuació per malaltia crònica que afecta el sistema digestiu, endocrí o metabòlic i la puntuació per a pare, mare, tutors o germans exalumnes que han estat escolaritzats al centre.