Projecte: Hort ecològic

L’escola de Natura Angeleta Ferrer (Can Miravitges) situada a la carretera de Can Ruti (Badalona) ens ha deixat un terreny perquè els alumnes puguin cultivar el seu hort. És un espai idoni a la pròpia ciutat i envoltat de natura.

Aquest nou projecte neix de la motivació i interès del món de la natura (plantes i animals) per part dels alumnes de Secundària. L’hort ecològic va destinat als dos grups de projectes de l’escola (1r-2n d’ESO i 3r-4t d’ESO).

La temporalització del projecte és anual i cada grup de forma alterna pujarem a l’hort un cop a la setmana.

El projecte d’hort ecològic escolar proporciona als alumnes un treball totalment interdisciplinar, integrador i facilita l’adquisició d’un gran nombre de continguts i competències bàsiques depenen a l’etapa que es treballi. A mode de continguts, podem ampliar o aplicar l’aprenentatge cap a la branca de ciències naturals (l’hort és un petit ecosistema singular), de les ciències socials (estudi dels sectors productius), a nivell matemàtic ofereix un ampli ventall d’activitats a treballar (orientació de l’hort, càlcul de les superfície de l’hort, mesura i gràfiques de creixement dels vegetals, etc) així com a eines de treball imprescindible en llengua catalana i castellana (producció oral, expressió escrita i ampliació de vocabulari tècnic del projecte).

Els objectius que ens marquem en aquest projecte són:

• Potenciar el treball en equip, el diàleg, la cooperació, la convivència i la responsabilitat.

• Possibilitar un aprenentatge intergeneracional i interdisciplinar.

• Aprendre a analitzar el medi natural per descobrir els seus elements, interrelacions, organització i funcions.

• Valorar la importància del consum de verdures fresques i una dieta sana.

• Reflexionar sobre la producció, distribució i consum dels productes.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *