L’escola darrere de les reixes

L’alumnat de Formació Instrumental dins de la Unitat Didàctica “Fem periodisme!” han treballat l’article d’opinió, concretament, es tractava d’escriure un article sobre l’escola per les persones privades de llibertat.

Aquí en teniu alguns:

“L’escola en la presó és molt important per a aprofitar el temps perdut. Quan em passo un dia sense estudiar em sento malament així és que m’agrada estudiar i aprofitar també el temps. Tots hem nascut sense saber ni una paraula i a poc a poc anem aprenent. He vist molta gent no sap ni escriure ni res i em fan pena així veig que l’escola és com una llum en una nit fosca i sense ella no veus res en la vida.”

Lahcen

“L’escola a la presó per a mi és necessària, és important per a aprendre més coses i també aprens a parlar amb les persones bé i poder comunicar-te. Sobretot, per a quan surti en llibertat i poder treballar. A més, així no m’haig de quedar en el mòdul, on em puc trobar amb problemes sense voler amb la gent. M’agrada la classe de FI4, la de català i la d’anglès.”

Hatim

“Em dirigeixo a vostès per a donar la meva opinió sobre els avantatges i la meva experiència sobre els estudis a la presó. El meu nom és Mateo, fa uns dos mesos que estic sortint del mòdul on estic intern per anar a l’escola del centre. La meva experiència sobre estudiar aquí és molt bona perquè puc aprendre i tornar al compromís dels estudis. A més, puc evitar estar al pati tantes hores i desaprofitar el temps.

Sobre el tracte rebut per les mestres he de dir que és molt bo, tenen en compte el nivell de cada alumne/a i s’adapten a ell. En definitiva, la meva opinió personal és que tots els centres penitenciaris haurien de tenir escola perquè tots els interns puguin aprofitar l’avantatge de poder estudiar ja que per desgràcia hem d’estar privats de llibertat.

Llibertat per a tots.”

Mateo

“Des del meu punt de vista l’escola a la presó és necessària. És bo aprendre i formar-nos per a quan sortim. A l’escola també coneixes gent molt maca i cares noves, a més, m’instrueixen de cara a la llibertat. M’ensenyen a respectar i a saber valorar l’entorn que ens envolta.

Per tot això, recomano totalment a tots els interns a anar a escola.”

Javier

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *