Durant el 1r trimestre, l’alumnat de GES 1 i GES 2 del CFA Pau Casals va participar en una activitat molt especial organitzada pel Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC). Investigadors i investigadores del CSIC van visitar el nostre centre per dur a terme un taller científic dedicat al proper eclipsi solar que tindrà lloc el 12 d’agost.
La sessió va combinar explicacions teòriques amb activitats pràctiques, que van permetre a l’alumnat entendre què és exactament un eclipsi solar, com es produeix i quines condicions s’han de donar perquè el puguem observar des de la Terra. També es van explicar les diferències entre eclipsi total, parcial i anular, així com la importància de prendre les mesures de seguretat adequades per observar-lo sense riscos.
Un dels moments més interessants del taller va ser la simulació del moviment de la Terra i la Lluna al voltant del Sol, que va ajudar a visualitzar de manera clara aquest fenomen astronòmic. L’alumnat va participar activament, fent preguntes i compartint curiositats, demostrant un gran interès per la ciència i l’astronomia.
Aquesta activitat ha estat una excel·lent oportunitat per apropar la recerca científica al nostre centre i per fomentar l’interès pel coneixement científic entre l’alumnat adult. Des del CFA Pau Casals volem agrair al CSIC la seva visita i la qualitat del taller ofert.
Ara ja estem preparats i preparades per observar el proper eclipsi solar amb una mirada més científica i conscient! 🌞🌑

