Taller Arqueològic – CSIC

Els alumnes de GES del CFA Pau Casals participen en un projecte amb el CSIC de Barcelona

Els alumnes de GES del CFA Pau Casals han tingut l’oportunitat de participar en un emocionant projecte col·laboratiu amb el CSIC (Consell Superior d’Investigacions Científiques) de Barcelona. Aquesta experiència única ha permès als estudiants endinsar-se en el fascinant món de l’arqueologia a través de dues activitats molt enriquidores.

La primera va consistir en una xerrada introductòria, on els professionals d’arqueologia van oferir una visió general dels orígens de la humanitat. Els alumnes van aprendre sobre els nostres avantpassats, el treball en cooperació entre espècies, i la relació entre els humans moderns i els primers homínids. També es va parlar sobre l’evolució humana i com aquest procés llarg i fascinant ens ha portat fins on som avui.

La segona part del projecte va incloure dos tallers pràctics. El primer d’ells va ser una simulació d’excavació arqueològica, on els alumnes van poder posar-se en la pell d’un arqueòleg i excavar per descobrir restes històriques. L’altre taller va ser una simulació de laboratori, en què els estudiants van analitzar els objectes trobats durant l’excavació per entendre’n la importància històrica i científica.

Aquesta activitat ha estat una excel·lent oportunitat per als alumnes de GES del CFA Pau Casals per aprendre sobre arqueologia, història i ciència d’una manera pràctica i participativa, tot col·laborant amb els professionals del CSIC. Un projecte que ha enriquit el seu coneixement i els ha permès experimentar de primera mà l’excitació d’una excavació arqueològica.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>