Història

Fa gairebé quatre dècades, a l’octubre de 1982, va néixer l’escola d’adults de Vila-seca però no és fins l’any 2005 que l’AFA Vila-seca queda adscrita al Centre de Formació d’Adults Tarragona i tots els CFAs tornen a ser gestionats pel Departament d’Educació a partir d’aquest any.

L’any 2015, davant la cessió d’ús de l’edifici de les Escoles Velles per part de l’Ajuntament de Vila-seca al Departament d’Educació, l’AFA va guanyar autonomia i va consolidar la seva activitat com a CFA (Centre de Formació d’Adults) amb autonomia econòmica i equip directiu propi. Vila-seca va complementar així l’oferta formativa al municipi que ja comptava amb llars d’infants, escoles, instituts i conservatori de música.

La formació al llarg de la vida, és però, un dels més importants esglaons al Sistema Educatiu en una societat adulta marcada per la diversitat cultural, de gènere, identitat religiosa i cultural i diversitat de nivells educatius.

En aquest sentit i en l’actualitat, des del CFA Vila-sec es promou la formació al llarg de la vida de les persones adultes no només en format presencial en:

➪ estudis inicials i bàsics

➪ ensenyaments reglats

➪ ensenyaments transprofessionals

➪ i com a centre de Suport de l’IOC, per la modalitat de GES no presencial.

Sinó que, a més a més, més enllà de la formació i creixement individual de l’alumnat, també assumeix el compromís social de guiar-los en l’assoliment d’altres valors com ara la igualtat d’oportunitats, l’equitat, la coeducació, l’educació en el respecte envers els altres i el medi ambient. Valors que de ben segur transmetran al seu entorn més proper i la seva família i que els ajudarà a assolir el seu objectiu formatiu, personal i personal amb excel·lència.

Centre des de fora copia