Quina diferència hi ha entre “expedient acadèmic” i “historial acadèmic”?

L’expedient acadèmic de l’alumne/a és un document que té la funció de recollir de manera acumulativa els resultats de l’avaluació obtinguts per l’alumne/a al llarg dels ensenyaments que desenvolupa i totes les dades personals i acadèmiques rellevants.
L’expedient acadèmic conté les dades d’identificació del centre, les dades personals i de contacte de l’alumne/a, les dades i la documentació d’incorporació de l’alumne/a a aquests ensenyaments, les convalidacions i acreditacions, si s’escau, fruit de la prova d’avaluació inicial i les qualificacions finals, qualitatives i quantitatives (segons s’escaigui), les observacions que l’equip docent consideri oportú fer-hi constar, les dades d’acabament o de sortida d’aquests ensenyaments amb la qualificació corresponent i qualsevol resolució administrativa de caràcter singular que afecti l’alumne/a.
En canvi l’historial acadèmic és el document oficial que reflecteix els resultats de l’avaluació i les decisions relatives al progrés acadèmic de l’alumnat al llarg d’aquests ensenyaments i té valor acreditatiu dels estudis cursats. És un document individual que s’emet en el moment que l’alumne/a acaba els ensenyaments i, en tot cas, en finalitzar voluntàriament la seva formació al centre i a petició de l’alumne/a. Aquesta circumstància s’ha de reflectir en el corresponent expedient acadèmic.
L’historial acadèmic ha de contenir les dades identificatives del centre i de l’alumne/a, les qualificacions, acreditacions i convalidacions , si s’escau, la data d’assoliment de la titulació o certificació i la qualificació quantitativa o qualitativa, d’acord es correspongui amb els ensenyaments cursats.

Quan un alumne o alumna es traslladi a un altre centre per continuar els estudis, el centre d’origen ha de trametre al centre de destinació, i a petició d’aquest, una còpia de l’historial acadèmic de l’alumne o alumna. Llavors ell centre receptor ha d’obrir el corresponent expedient acadèmic. La matriculació de l’alumne/a adquirirà caràcter definitiu un cop rebut l’historial acadèmic degudament formalitzat.
En el cas de l’alumnat que es traslladi a centres d’altres comunitats autònomes en què el català no sigui llengua oficial, cal formular l’historial acadèmic en català i castellà.