Cultura digital

Què és la cultura digital d’un centre?

La cultura digital del centre són tots els documents que fan referència amb els aspectes digitals del centre i que es posen a la disposició de la comunitat educativa.

a) Documents

Competència digital de l’alumnat: com s’organitza el seu assoliment

A l’inici de curs cada tutor dona i explica a l’alumnat una serie de documents elaborats on es detalla com s’avalua, el calendari del curs, l’assistència, normes i puntualitat, material a portar, on i com s’han d’adreçar per demanar certificats, etc. Al tercer trimestre, cap a final de curs s’informarà als alumnes de la possibilitat de seguir estudiant i formant-se a l’escola o pel contrari, si la formació no la realitzem a l’escola s’informarà dels llocs possibles que aquest curs fan la formació desitjada. Pels alumnes que continuen la formació al centre se’ls hi proporciona el full de continuïtat que hauran d’omplir per poder seguir formant-se.

Per facilitar la comunicació entre docent i alumnes i poder treballar de manera digital a l’inici de curs es crearà un correu personal per cada alumne dels cursos de Competic, Instrumental 4 i Anglès.

Comunicació de la comunitat educativa

La comunicació de la comunitat educativa es farà amb l’ajut de diferents eines:

• Es donarà a l’inici de curs un document de benvinguda al mestre on es detalla qui som, característiques del centre, metodologia i avaluació del centre, l’oferta, funcionament del centre, el treball d’hàbits en els grups, matrícula viva, explicar quan fer baixes, l’utilització del drive pel seguiment d’assistència dels alumnes, el material que el centre disposa,les proves de nivell dels alumnes ja confeccionades…
  • S’informarà també l’obligatorietat del control d’assistència i la seva comprovació, de les sortides programades, certificats, etc.
  • Existirà una carpeta compartida per tots els docents i tot l’equip on es podran trobar tots els documents que s’utilitzen en el dia a dia.

Portals digitals, xarxes socials i canals de comunicació

Els canals de comunicació serveixen per establir una relació de manera més pràctica amb l’alumnat, el personal docent, la resta de comunitat educativa i, també, amb el barri.

1. Web de l’escola

En la web es pot trobar informació de la nostra escola:

• Ubicació del centre, dades de contacte, calendari, cursos que s’imparteixen.
  • Activitats que realitzem a l’escola.

2. Correu electrònic

El correu electrònic s’utilitzarà:

• Per comunicacions entre docents.
  • Comunicar-se amb l’alumne

3. Xarxes socials: Instagram

Instagram serveix com a finestra al nostre entorn. Allà es pengen fotografies de les diverses activitats que es realitzen amb els alumnes.