Menys plàstics, més vida

Menys plàstics, més vida! és el títol de l’exposició que des d’ahir, i fins el dia 12 d’abril, es pot visitar al CFA La Selva. Es tracta d’una exposició per sensibilitzar la població sobre l’impacte ambiental dels plàstics en el medi marí i per reduir-ne l’ús.

La mostra Menys plàstic, més vida! és una producció de l’Agència Catalana de l’Aigua amb la col·laboració de la Diputació Barcelona. L’exposició presenta la problemàtica ambiental generada per l’ús generalitzat i inadequat dels plàstics i s’estructura en sis blocs temàtics: Plastic Paradise; Polseres d’aigua; Sopa de mar; Esports Nàutics; Un món de plàstic i Alternatives Sostenibles.

L’exposició posa de manifest que més del 90% dels productes i objectes que ens envolten actualment estan fets de plàstic, un material que té un cost de producció baix, una gran versatilitat i una resistència elevada. El revers de la moneda és també molt negatiu: la fabricació del plàstic comporta un ús massiu de recursos, en particular de derivats del petroli, per a un material que sovint s’utilitza d’una forma molt puntual, per exemple una bossa de la compra. Immediatament aquest material es converteix en un residu que embruta el medi ambient, en particular els ecosistemes oceànics. A més, l’esmicolament del material genera els anomenats microplàstics, molt difícils de tractar.

Durant aquests dies els nostres alumnes han realitzat activitats relacionades que han permès ampliar aquesta exposició.

Des del CFA La Selva ens agrada treballar en la sensibilització de la societat, promoure la reflexió de la ciutadania i el canvi d’hàbits per tal de reduir i evitar aquests impactes i avançar cap a una societat sostenible i respectuosa amb l’entorn.

L’exposició es podrà visitar durant aquests 10 dies, no us la perdeu!