TALLER DE LECTURA EN VEU ALTA

El passat 21 de març, es va dur a terme al CFA Jacint Carrió i Vilaseca un taller de lectura en veu alta, adreçat principalment a l’alumnat de GES del centre, però obert també a la resta de cursos. Hi van participar una trentena de persones, entre matí i tarda, i el taller va estar dinamitzat per la formadora Isabel Roca.
L’objectiu del taller era, d’una banda, donar recursos als participants per vèncer la por a llegir en públic davant d’un micròfon i, de l’altra, fer una lectura en veu alta de qualitat. A través d’una petita explicació teòrica, recollida en un dossier, es va destacar el tema de l’emoció quan llegim, la posició del cos, l’entonació i la projecció de la veu, entre d’altres. Després es van fer uns petits exercicis d’escalfament i, en la segona part, ja totalment pràctica, l’alumnat va poder llegir en veu alta el poema que havia escollit prèviament i es van enregistrar les lectures.
El taller de lectura en veu alta s’emmarca dins dels actes que el CFA Jacint Carrió porta a terme amb motiu de la Diada de Sant Jordi 2024 el proper mes d’abril. En aquest sentit, els àudios enregistrats durant les pràctiques de lectura esmentades es podran escoltar el dia 23 d’abril, a través d’un enllaç a la pàgina web del centre i a les xarxes socials. Aquest taller també ha volgut contribuir a celebrar el Dia Mundial de la Poesia, ja que cada 21 de març es promouen accions poètiques arreu dels territoris.