Projecte Europeu ERASMUS+

PARTICIPACIÓ DEL CFA JACINT CARRIÓ I VILASECA EN UN PROJECTE EUROPEU ERASMUS+

Erasmus+ es un programa de la Unió Europea que recolza l’educació, la formació, la joventut i l’esport a Europa.

A principis d’aquest any el CFA Jacint Carrió i Vilaseca va presentar la seva sol·licitud per poder participar-hi, com a centre que som de formació de persones adultes. Doncs bé, amb el títol “La llengua, sense entrebancs” (“La lengua, sin trabas”, “Language, without obstacles”), la nostra proposta de projecte dins del programa KA104, de mobilitat del personal educatiu per motius d’aprenentatge, va resultar admesa, la qual cosa ens satisfà enormement.
Els objectius bàsics del projecte que començarem a executar properament són els següents:

1.Millorar els processos d’acollida i d’avaluació inicial de l’alumnat d’origen immigrant per tal de detectar els seus coneixements previs i poder-lo orientar a través d’un itinerari formatiu personalitzat, en el curs més adequat per al seu nivell i interessos.

2.Millorar la competència lingüística en la llengua vehicular i d’estudi d’aquest alumnat amb dificultats en una llengua que per a ells és  estrangera (L2).

3.Observar bones pràctiques en organitzacions dedicades a l’ensenyament de persones adultes a Europa i, al mateix temps, dotar-nos  professionalment de nous recursos, metodologies i enfocaments per tal de vèncer les barreres lingüístiques.

4.Establir nous contactes amb personal educatiu europeu i, al mateix temps, convertir-nos en organització d’acollida d’altres docents  europeus que vulguin fer un aprenentatge per observació en el nostre.

5.Actualitzar i millorar la competència lingüística del professorat del centre en anglès i francès per tal de vèncer les limitacions en el marc de programes europeus.

Durant el desenvolupament del projecte està previst un curs de formació en una universitat francesa i quatre mobilitats a dues  organitzacions educatives ubicades a Brussel·les, de característiques similars a les nostres, per tal d’observar bones pràctiques i compartir  experiències. I, paral·lelament, personal educatiu d’aquests centres belgues vindran al CFA Jacint Carrió i Vilaseca per portar a terme un  aprenentatge per observació. El termini previst per portar-lo a terme és d’uns divuit mesos.

El resultat esperat és que, amb aquest projecte, aconseguim una millora dels resultats acadèmics de l’alumnat d’origen immigrant i, en  conseqüència, un augment del percentatge de l’alumnat que obté el títol de graduat en educació secundària o el resultat d’apte en les  proves d’accés a cicles formatius de formació professional i a la universitat per a més grans de 25 i 45 anys.

Amb aquest lema ens posem ja a treballar des d’ara: “La llengua, sense entrebancs”.