Formació instrumental

• Lloc: Edifici Ègara.

La formació instrumental és el conjunt d’activitats i processos formatius que abasten des de l’aprenentatge de la lectoescriptura i el càlcul elemental fins que l’alumne està en disposició d’incorporar-se amb garanties d’èxit als ensenyaments per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria.

L’ensenyament de formació instrumental disposa de 980 hores lectives, distribuïdes en quatre nivells, dos al primer cicle i dos al segon cicle.
El següent quadre mostra la distribució horària per cicles i nivells, la distribució d’hores setmanals i les diferents modalitats organitzatives:

El currículum s’estructura en tres àrees curriculars (àrea lingüística, àrea matemàtica i àrea del medi natural, social i cultural) i dues competències transversals (competència digital i competència personal, social i laboral). Es treballen integrades al llarg dels dos cicles i es recomana que es concretin a partir de propostes d’aprenentatge globalitzades en les quals l’alumnat s’aproximi al coneixement des d’una perspectiva transversal, significativa i funcional.
De forma orientativa, s’aconsella que la dedicació a les àrees curriculars sigui aproximadament la següent, a mesura que avancin els nivells:
– Àrea lingüística: 50% del total
– Àrea matemàtica: 30% del total