Una bonica experiència intergeneracional

Divendres 15 de març, cinc alumnes del CFA Sant Adrià de Besòs van anar a l’Escola Catalunya per entrevistar nenes i nens de tercer curs de Primària. Volíem saber com van crear la seva companyia de teatre escolar La Lova, i les seves Olimpíades, i com hi participen. També van preguntar als infants a què els agradaria dedicar-se en un futur. Després, l’alumnat de l’Escola Catalunya va fer preguntes als nostres alumnes adults per saber a què jugaven de petits, quines feines han fet i què estudien actualment al CFA. Va ser un matí molt bonic, emotiu i enriquidor, un intercanvi generacional entranyable.
Tota l’entrevista va ser enregistrada i es podrà escoltar dilluns 29 d’abril al matí, en una matinal radiofònica que es farà a Ràdio la Mina. Hi sentirem, en directe, o enregistrats prèviament -com la nostra entrevista- alumnes de diversos centres d’ensenyament propers al riu Besòs, per això la matinal es dirà Connexió Besòs. És una iniciativa que forma part del programa Tenim la paraula, amb el qual, el Departament d’Educació vol ajudar a millorar les habilitats comunicatives orals de l’alumnat perquè pugui expressar pensaments, sentiments, emocions i vivències, i participar activament a la societat.
Ara, en un passadís de l’Escola Catalunya, hi ha uns murals on s’explica aquesta experiència del CFA Sant Adrià de Besòs i l’Escola Catalunya, que va començar amb l’enviament d’una carta dels alumnes adults als infants preguntant si hi podríem anar a fer l’entrevista. A partir d’aquella carta, els alumnes de tercer curs han après a preparar preguntes i com fer la bonica entrevista que vam poder enregistrar.