Llengua francesa

Impartim cursos presencials d’adquisició de competències bàsiques en francès. L’ensenyament s’estructura en els dos primers nivells, d’acord amb el Marc europeu comú de referència per a les llengües:

Francès 1 (A1)

Aquest nivell està adreçat a persones que volen començar a aprendre la llengua o reforçar els coneixements bàsics del francès. L’objectiu d’aquest nivell és iniciar l’aprenentatge de la llengua estrangera per tal de construir una base sòlida de confiança en el propi aprenentatge, de desenvolupament d’estratègies comunicatives i de coneixement de continguts molt bàsics de la llengua francesa.

Francès 2 (A2.1)

L’objectiu és que l’alumnat sigui capaç de comunicar-se en francès de forma bàsica per fer front a situacions quotidianes senzilles, de manera oral i escrita. En aquest nivell s’amplien els continguts del primer nivell i es treballen uns altres de nous. L’alumnat a qui va adreçat el segon nivell són aquelles persones que ja tenen uns coneixements mínims de llengua i aquelles que han superat el nivell 1.

• Durada i organització setmanal:

La durada és de tot el curs escolar (setembre-juny). Durant el curs 2023/24, els horaris són els següents:

F1 BM 12:30-14:00 DL-DC Fiveller
F2 BM 10:30-12:30 DL-DC Fiveller
  • Avaluació

L’avaluació del curs és continuada, per la qual cosa és necessària una assistència mínima del 80% de les sessions. Es considerarà que l’alumnat ha superat un nivell d’una llengua quan hagi assolit els objectius corresponents. En aquest cas, rebrà la qualificació d’“Apte”. En cas contrari, se’l qualificarà de “No apte” del nivell corresponent. La superació de cadascun dels nivells de les diferents llengües dona dret a l’obtenció d’un certificat acreditatiu emès pel centre de formació d’adults, en què es farà constar, si escau, la correspondència del nivell assolit amb el seu equivalent segons el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües.

• Normativa

RESOLUCIÓ de 10 de maig de 2013, per la qual s’estableixen els currículums dels ensenyaments corresponents a llengua catalana i castellana, llengua occitana, denominada aranès a l’Aran, i a les llengües estrangeres, d’aplicació als centres de formació d’adults que depenen del Departament d’Ensenyament.