Competència digital COMPETIC

• Què es?

Els ensenyaments d’informàtica a l’educació d’adults —COMPETIC— tenen com objectiu facilitar l’adquisició de la competència digital, entesa com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per desenvolupar-se en la societat actual.

• Currículum

Aquests ensenyaments s’estructuren en quatre cursos, als quals s’hi treballen les diferents competències d’acord amb la distribució següent:

C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
COMPETIC Inicial  X  X
COMPETIC 1 X        X
COMPETIC 2  X  X  X  X  X
COMPETIC 3        X  X  X

Les competències que s’hi treballen són les següents:

C1: Cultura, participació i civisme digital. C2: Tecnologia digital, ús de l’ordinador i del sistema operatiu.
C3: Navegació i comunicació en el món digital. C4: Tractament de la informació escrita.
C5: Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment. C6: Tractament de la informació numèrica.
C7: Tractament de les dades. C8: Presentació de continguts.

• Nivells, durada i organització setmanal

A la nostra escola oferim tots els diferents nivells de COMPETIC. Els ensenyaments tenen la durada d’un curs escolar.

Nivells Hores lectives/setmanals
COMPETIC Inicial 3
COMPETIC 1 3
COMPETIC 2 4
COMPETIC 3 3

• Avaluació, promoció de curs i/o obtenció de certificació

Avaluació contínua i  projecte final dissenyat per el Departament d’Ensenyament i de caràcter global que contindrà els elements necessaris per evidenciar l’assoliment, per part dels alumnes, de cadascuna de les competències en funció del nivell avaluat, d’acord amb el que estableix la Resolució de 14 de juny de 2016.

En el COMPETIC 3 es realitzarà un projecte per cada competència treballada durant el trimestre corresponent, d’acord amb el currículum vigent.
Els projectes s’han de realitzar presencialment al centre on els alumnes estiguin cursant els ensenyaments. El còmput màxim d’hores per projecte, sense comptar la contextualització i la revisió final, és:
COMPETIC 1: 9 hores.
COMPETIC 2: 12 hores.
COMPETIC 3: 3 hores.

Els projectes de COMPETIC 1 i 2 es realitzaran a partir de mitjans de maig de cada curs. Els projectes de COMPETIC 3 es realitzaran abans de finalitzar cada trimestre.

• El certificat de competència digital de l’educació de persones adultes del nivell COMPETIC 1 equival al
        certificat bàsic de l’ACTIC.
      • El certificat de competència digital de l’educació de persones adultes del nivell COMPETIC 2 equival al
        certificat mitjà de l’ACTIC.
      • El certificat de competència digital de l’educació de persones adultes del nivell COMPETIC 3 equival al
        certificat avançat de l’ACTIC, en relació amb les competències que hi consten com a aptes, que han de ser
        dues com a mínim.