1. Plantejament

El curs de “COMPETIC Projectes” es caracteritza per:

• Els continguts s’estructuren al voltant d’un projecte que cada alumne desenvolupa de forma lliure. S’hi donen indicacions però l’alumne ha de plantejar el projecte de forma autònoma.
  • Els projectes compten amb un mínim de requisists i indicacions que s’han de complir per poder ser presentats.
  • Els projectes presentats seran publicats en paper o en format virtual a les revistes i llocs web de l’Escola, o a Internet.
  • Els alumnes que presenten el projecte poden optar a fer la prova final de cadascun, la qual permet obtenir la certificació oficial COMPETIC – ACTIC de la Generalitat de Catalunya.

Així, en aquest curs:

El més important no és SABER sinó FER: es tracta de fer servir els coneixements ja adquirits en cursos anteriors

El més important no és APRENDRE DE MEMÒRIA sinó A SER AUTÔNOM: es tracta de saber on buscar la informació, no de memoritzar-la tota.

2. Projectes

3. La certificació COMPETIC – ACTIC

La sigla ACTIC correspon a la denominació “acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicacióâ€.

L’ACTIC és la certificació acreditativa de la competència digital, entesa com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació que les persones despleguen en situacions reals per assolir objectius determinats amb eficàcia i eficiència.

El certificat ACTIC consisteix en un document digital en format PDF signat electrònicament per la Direcció General de Telecomunicacions i Societat de la Informació

• El certificat COMPETIC 1 equival al certificat bàsic de l’ACTIC.
  • El certificat COMPETIC 2 equival al certificat mitjà de l’ACTIC.