Història

El municipi d’Aiguaviva, presenta unes característiques singulars. El seu territori compta amb innombrables turons d’escassa alçada, amb cims arrodonits i situats indiscriminadament pel territori com si hom s’hagués entretingut a integrar-los acuradament dins aquesta contrada encisadora. Entre un turó i l’altre, s’estenen amples planes de conreu, en general molt fèrtils. D’uns anys ençà Aiguaviva es va transformant amb un ritme  força accelerat gràcies a la instal·lació d’un bon nombre d’indústries. El riu Güell, la riera Masrocs, el torrent de la Torre –que travessen el terme municipal-, combinat amb altres torrents i recs i importants deus que s’han descobert en el subsòl, fan que aquest sigui abundant d’aigua, permetent el reg d’una bona part dels camps. Aquesta circumstància fa possible un conreu intensiu, amb domini de cereals, userda i farratge.

En conseqüència, podem afirmar que degut a la seva situació geogràfica (prop de Girona), degut al seu ampli ventall de possibilitats de desplaçament fàcil ( carretera de santa Coloma, N-II, autopista, Eix Transversal, transport municipal, tren, avió…), degut als seus serveis, ( escola, llar d’infants, supermercat, carnisseria, fleca, bar- restaurants, farmàcia, consultori mèdic, etc…), degut a la més probable possibilitat de trobar llocs de treball (l’elevat nombre d’empreses instal·lades requereix una estreta relació d’aquestes amb l’ajuntament, que hi col·labora eficaçment, per facilitar les necessitats de mà d’obra ) i degut a la bellesa del paisatge, podem afirmar, que Aiguaviva és un poble que ofereix tots els atractius que necessita una família per fixar-hi la seva residència.

L’escola va ser inaugurada l’any 1998 per només 15 alumnes.