Manifest per la qualitat de l’educació a la Comunitat Teresa Claramunt

El Claustre i professionals de l’escola Teresa Claramunt està molt cansat dels continus canvis i retallades que s’estan fent des del Departament i el Ministerio de Educación, sense tenir en compte l’opinió dels docents ni les necessitats que hi ha a les escoles.

Els motius de la nostra reivindicació són:

1. Nou currículum: ja han decidit i anunciat un nou currículum sense consens amb la Comunitat Educativa. Encara s’està desenvolupant l’última llei educativa aprovada i ja tenim noves directrius de canvis curriculars. Necessitem un currículum estable, adaptat a la nostra realitat i amb bases pedagògiques fermes.

2. Ràtios elevades: el Departament ha presentat una baixada de ràtios que només afecta a P3. A la nostra escola tenim grups amb 26 i 27 alumnes, sense tenir en compte la gran diversitat que presenta avui en dia l’alumnat.

3. Decret d’inclusió mancat de recursos: per a una inclusió de qualitat, es necessiten més professionals amb formació especialitzada (mestres, logopedes, vetlladores, personal SIEI, psicopedagogs, …) que formin part de la nostra plantilla.

4. Inestabilitat laboral: a l’escola hi ha 26 mestres interines. És el 66,79 % de la nostra plantilla i no podem assegurar la seva continuïtat ni al nostre centre, ja que perilla la borsa d’interins (Icetazo).

5. Defensa del model d’immersió lingüística: defensa del català en l’àmbit educatiu com a llengua vehicular que garanteix la cohesió i igualtat d’oportunitats.

La presa de decisions en l’àmbit educatiu han d’estar consensuada amb la comunitat educativa. Demanen que totes les qüestions que tinguin a veure amb el sistema educatiu es consultin prèviament i s’arribi a una conformitat abans de comunicar-ho públicament (calendari, currículum, lleis educatives,…).

Per tots aquests motius, des de l’escola us encoratgem a participar als diferents actes reivindicatius que portarem a terme els dies 15,16,17, 22, 23, 24, 29, 30 de març (Concentració davant de l’escola, tallant la Carretera Molins de Rei de 16.30 a 16.55)

Assemblea de professionals de l’escola Teresa Claramunt