NADAL A L’ESCOLA – DESEMBRE 2020

Donada la situació de pandèmia que estem vivint aquest curs que ens impedeix fer la representació del nostre ja tradicional Pessebre Vivent, us hem preparat un recopilatori de cançons i bons desitjos per part de tot l’alumnat de l’escola, des de P3 fins a 6è.

Ho hem fet amb molta il·lusió. Esperem que us agradi!

Us desitgem que passeu unes molt bones festes i esperem tornar-vos a veure a totes i tots
el proper dilluns dia 11 de gener de 2021.
Salut per tothom!

EL TIÓ DE L’EQUIP DE PETITS I MITJANS

Arribat l’últim dia del primer trimestre i com va sent tradició, l’equip de petits i de mitjans hem fet cagar el tió que des que va arribar a l’escola l’hem estat alimentant d’alló més bé. Després d’unes bones garrotades ens ha obsequiat amb uns contes per la classe, esmorzar i bombons per cadascú. Si cliqueu a les fotos us ho demostrarem.

Gràcies tió!

PATGE REIAL A L’ESCOLA

Avui ens ha vingut a visitar el Patge Reial a l’escola. Aula per aula li hem anat a entregar les nostres cartes per tal de que les faci arribar a SSMM Reis d’orient.

Si voleu veure més imatges, feu clic a la foto

CALENDARI D’ADVENT by @ambaccentobert

Hola famílies!

El calendari d’advent és una antiga tradició que servia per comptar el dies que faltaven per Nadal. Avui en dia aquesta tradició continua i a les aules de 5è ha arribat un calendari d’advent molt especial i divertit del IG @ambaccentobert. Es tracta d’un calendari que proposa reptes que hem d’assolir de manera conjunta, d’aquesta manera treballem la cohesió de grup i el treball cooperatiu.

Mireu quins calendaris més “xulos” i com de bé ens ho passem!

POTABILITZACIÓ AL LABORATORI (5è)

Bon dia famílies!

Aquesta setmana hem anat al Camp d’Aprenentatge del Bages per fer el taller de potabilització de l’aigua.

Abans de fer aquest taller, a classe, vam invertigar d’on ve l’aigua que consumin a Manresa i el procés que segueix perquè sigui apta pel consum humà.

Al laboratori de La Culla vam fer potable aigua del riu. Per aconseguir-ho vam realitzar aquests passos:

1. Desinfectar l’aigua amb dues gotes de llegiu per matar els microorganismes.
  2. Afegir 5 gotes de PAC (substància que agrupa les partícules de fang), remenar-ho tot amb una espàtula de laboratori i deixar-ho reposar durant un minut perquè el fang es dipositi a la part inferior i se separi de l’aigua.
  3. Passar l’aigua d’un vas a un altre intentant separar-la del fang.
  4. Per últim, filtrar l’aigua amb un filtre de pedres.

Aquest taller ens va agradar molt!

CLICANT LA FOTO ENS VEUREU TREBALLANT AL LABORATORI.

Alumnes de 5è.