Ser respectuosos i tolerants ens fa ser grans

L’assemblea d’aquest trimestre ha tractat sobre el respecte i la tolerància. Ens hem adonat que en el nostre dia a dia, no tractem als companys, les mestres i el material amb respecte.

Els alumnes de cicle mitjà van ser els encarregats d’iniciar l’assemblea presentant uns vídeos amb situacions quotidianes en les que, a vegades, no acabem d’actuar correctament:

Un cop vam veure els vídeos, els diferents cicles van exposar el seu treball fet a classe sobre els diversos punts tractats en el vídeo:

• Cicle mitjà va reflexionar sobre quines són les coses que ens molesten i la manera com hem d’actuar amb els companys i les mestres:
  • Educació infantil va treballar el conte d’Enric Larreula “Les 3 formigues”. Una bonica història que tracta sobre la resolució de conflictes. Tots els nens i nenes van fer-se unes antenes de formiga, i els nens de P5 van explicar el conte a tots els alumnes de l’escola. Per acabar, els alumnes de P3 i P4 van ensenyar-nos fer el lema de l’assemblea “ser respectuosos i tolerants ens fa ser grans” amb percussió corporal.
  • Els de cicle inicial es van encarregar de treballar i explicar el respecte pel material, tant propi com el comunitari:
  • Cicle superior va ser l’encarregat d’explicar-nos el treball que van fer sobre les queixes. Aquí el teniu:

Per últim, els mateixos nens i nenes de cicle superior van tancar l’assemblea amb la projecció dels mateixos vídeos que havien fet els de cicle mitjà, però aquesta vegada en una versió molt diferent: la de ser respectuosos i tolerants.

1. Isabelle Rubis

“Increíble, mestres, que heu pogut fer tot aquesta feina. Treballar certs valors, com el respecte, fent actuar els nens, fent que ells prenguin consciència del que està bé o malament, és la millor manera. A més és divertit fer-ho i veure-ho. Enhorabona !”

1. Mònica Dalemus

Moltes gràcies pel feedback! Les assemblees que fem cada trimestre tenen com a objectiu treballar valors i/o actituds importants pel desenvolupament integral dels nostres alumnes. Fa molts anys que treballem les assemblees, i han esdevingut un dels projectes que donen identitat als Terraprims. L’escola no només ha de ser transmissora de coneixements. Us convidem a clicar sobre la paraula “assemblea” en l’apartat ETIQUETES del blog, per veure quins altres temes hem treballat i d’aquesta manera poder treballar-los també casa.