H2O: Experiments per treballar l’aigua a l’hora de medi

L’alumnat de cicle inicial estem treballant l’aigua a les sessions medi natural.
Ho fem a través d’experiments, que ajuden a entendre millor el que s’explica, ho vivencien més (són ells qui experimenten, fan hipòtesis, descobreixen!) i s’ho passen més bé.

Hem vist dins l’aula els tres estats de l’aigua i com d’un passem a l’altre, què cal perquè això passi, hem vist la força de l’aigua ( els aiguats i els seus efectes a Figueres han ajudat molt… ), on trobem aigua, hem fet solucions/barreges i n’hem saturat una ( H2O +NaCl ) i l’hem descobert amb gran sorpresa què passa quan ho posem sobre un radiador durant uns dies. Hem fet ciència al descobrir què passa si posem una pedra dins l’aigua i hem incidit en la importància de cuidar el medi, no embrutar ( sobretot l’aigua, que és un be limitat ) i de fixar-nos en el perquè de les coses.
Ens manca fer un parell d’experiments si més no curiosos.
Sabeu què passa quan posem una taronja dins un cubell amb aigua?
I sabeu què passa quan hi posem aquesta mateixa taronja pelada?

Queden tantes coses per descobrir…
El trimestre s’acaba, però els petits científics treballarem, investigarem i descobrirem moltes més coses d’altres camps un cop passades les festes!

Podeu començar a plantejar-vos hipòtesis… i comprovar si es compleixen o no!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>