FESTA DE LA MAINADA

I just quan tocava celebrar un número rodó, no ha pogut ser!

Costa de creure però al 2020 tocava celebrar el 20è aniversari! Ni fet expressament: any 2020… 20 anys de la Festa de la Mainada. Però malauradament, no ha estat possible i el 2020 no el recordarem per una esplèndida edició de la FM sinó pel maleït coronavirus. L’actual pandèmia ho ha estroncat tot, i també s’ha endut per endavant la nostra festa, potser una de les dates més esperades al poble.

Des de l’AMPA, es va valorar si es podia dur a terme una proposta virtual per fer des de casa, tot i que no es varen donar els requisits per tirar endavant el projecte. Des de l’escola, però, han optat per recordar-la proposant tallers a casa durant la setmana i treballant-la. La FM s’ho mereix i la gentada que hi ha treballat any rere any també. Qui ho havia de dir a la colla de mares i pares que varen iniciar, cap a l’any 2000, una jornada recreativa a la plaça de l’Església, que la varen batejar com a Festa de la Mainada i que amb el pas dels anys ha crescut i s’ha fet gran.

Des de l’AMPA, animem a tots els nens i nenes de l’Escola Els Terraprims que la gaudeixin des del confinament, que la tinguin ben present i, sobretot, que engresquin les seves famílies perquè l’any que ve s’hi impliquin al màxim. Esperem que tota l’energia que aquest any no s’ha gastat es pugui acumular per a la propera edició. Caldrà arramengar-se de nou, quants més millor, i tornar a organitzar una jornada magnífica i un dels moments més recordats de l’any per les nostres filles i fills. Aquest any, l’Escola manté viu el caliu, té cura que el foc no s’apagui, amb la intenció que l’any que ve pugui resorgir una nova edició de la FM.

Algunes famílies posen punt i final a la seva etapa escolar,com succeeix cada any i com no pot ser de cap altra manera. Per a tota aquesta gent que durant anys ha treballat per mantenir la flama encesa, pel patrimoni cultural del poble, per la nostra mainada, per l’escola…, cal que després d’aquesta aturada forçosa la FM resorgeixi amb molta força i amb la feina i la complicitat de tota la comunitat escolar, com tants anys ha passat.

Per tant, nens i nenes terraprims, no patiu… el virus ha colpejat la Festa, però només ha quedat estabornida… Amb una mica de gel i repòs això es cura i l’any que ve la tornarem a tenir i a gaudir!

No podrà ser el número rodó, però “2021, 20 anys de FM també queda bé. No trobeu?