Denúncia sobre seguretat viària al poble

Estimades famílies,  veïns i autoritats municipals,

Ens dirigim  a vosaltres amb profunda preocupació i frustració davant la situació inacceptable que passa diàriament al nostre municipi: la manca de civisme per part de molts conductors que estacionen els seus vehicles de manera irresponsable a les voreres del poble, i que ja ha arribat a nivells intolerables.

Aquesta problemàtica no només afecta el trànsit dels alumnes de la nostre escola que van cap al poliesportiu, sinó també persones amb mobilitat reduïda o que porten cotxets i es veuen obligades a abandonar la vorera i caminar per la carretera, posant en risc la seva seguretat.

Aquesta situació ja fa temps que dura. Els alumnes de cicle inicial van organitzar una campanya a principis del curs passat: van penjar cartells, van posar multes simbòliques als cotxes mal aparcats i van fer escrits a l’ajuntament i entrevistes amb l’alcalde. Van fer partícips de tot aquest treball pedagògic a totes les famílies de l’escola i a altres col·lectius del poble. La feina sembla ha estat en va,  i més d’un any després  no hem aconseguit cap canvi. I d’aquí la nostra indignació.

El passat dijous dia 19 tota l’escola a participar en un cross al camp de futbol. Us passem testimoni gràfic del com ho hem de fer per arribar amb més de 150 alumnes fins al nostre destí. Això també passa quan volem anar a la Sonora, o a l’estació de tren. Fa un mes aproximadament, un membre de MIFAS que en venia a fer una activitat de conscienciació, precisament d’aquest tema, va haver de baixar per la carretera amb la seva cadira de rodes fins a arribar a l’escola.

No podem passar per alt la responsabilitat que recau sobre l’Ajuntament. És inacceptable la passivitat i la manca d’acció per part de les autoritats locals davant d’aquesta situació. Durant massa temps, hem esperat mesures concretes que resolguin aquest problema de manera efectiva.

Com a comunitat demanem una resposta immediata i eficaç. Exigim que s’implementin solucions concretes per garantir la seguretat dels nostres alumnes i les persones amb mobilitat reduïda. Algunes mesures viables podrien incloure la instal·lació de barreres físiques que impedeixin l’estacionament a la vorera i l’augment de la presència policial per aplicar multes i sancions als infractors, ja que les campanyes que hem fet des de l’escola per promoure el respecte a l’espai públic i la responsabilitat vial no han donat cap fruit.

Els nostres nens mereixen un entorn segur on puguin caminar sense por de ser atropellats o impedits per vehicles mal estacionats. Les persones amb mobilitat reduïda mereixen respecte i facilitats per transitar lliurement pels nostres carrers. Instem les autoritats a prendre mesures contundents per solucionar aquest problema i a fer valer les normes i regulacions de trànsit existents.

Com a ciutadans i ciutadanes compromesos, seguirem alçant les nostres veus i exigint una resposta concreta fins que s’abordin aquestes qüestions de vital importància.

Atentament,

Alumnes i mestres de l’escola Els Terraprims.