Fem estimacions amb la mesura de temps: els segons

El dimecres, a la classe de mates, els Bmaths ens han proposat un nou repte. Fem estimacions amb la mesura de temps: els segons.

Primer hem recordat que 60 segons són 1 minut i que 30 segons és la meitat.

Sabeu que ens han proposat?

Primer ens han proposat que tanquéssim els ulls i estiméssim el pas d’un minut. Una quarta part de la classe hem aixecat el braç quan havia passat entre 30 i 40 segons. Un altre quart quan han passat entre 40 i 50 segons. Entre 3 i 4 alumnes hem aixecat el braç molt a prop dels 60 segons i els altres alumnes quan ja havia passat el minut.

Després mitjançant un vídeo ens han ensenyat la Gali saltant a corda i ens han proposat que estiméssim: Quants salts farà la Gali en 30 segons? En aquesta part del repte hi ha hagut diferents resultats. A continuació ens han tornat a ensenyar la Gali saltant. En aquesta part del vídeo hi havia un comptador de temps i de salts, en 7 segons havia fet 20 salts. A partir d’aquest vídeo hem estimat els salts de manera més aproximada.

Finalment hem après a buscar-nos el pols per a poder saber la nostra freqüència cardíaca. Hem fet comprovacions per respondre a la pregunta: Canviarà la freqüència cardíaca després de córrer?

Per comprovar-ho hem anat a la pista roja i hem comptat quina era la nostra FC, després hem fet dues voltes a la pista i quan hem acabat hem tornat a comprovar la nostra FC. Hem pogut comprovar que el nostre cor batega més ràpid quan correm que quan estem en repòs. Hem comprovat les pulsacions que teníem durant 6 segons i ho hem anotat. Després, hem calculat quantes n’eren en 1 minut. Per fer-ho, hem multiplicat x10 el resultat i hem comprovat quantes pulsacions per minut teníem després de córrer.

Ens ho hem passat súper bé!

Si voleu veure’ns…