El passat 26 d’abril Ascó va esdevenir l’escenari de la 16a edició del Lleida Canta, una gran trobada coral organitzada per la Coral Maristes Montserrat que, enguany, ha tingut la pau com a fil conductor. L’esdeveniment va reunir 39 corals procedents de 19 comarques catalanes, convertint-se així en la convocatòria anual més gran del món coral català.
Des de l’Escola Sant Miquel vam tenir l’honor de participar activament en aquesta jornada tan especial. Els infants de l’escola van ser els encarregats de donar la benvinguda als més de 1.200 cantaires participants, tot compartint cançons i convidant-los a cantar plegats. Amb entusiasme i il·lusió, també els van animar a recórrer els espais de la Batalla de l’Ebre, transformant llocs plens d’història en espais de reflexió, memòria i música.
L’alumnat de 6è va col·laborar especialment en la presentació de l’acte i en un dels moments més simbòlics de la jornada: la plantada d’una olivera commemorativa al Parc Joan XXIII. Aquest arbre, símbol universal de pau, quedarà com a record d’una trobada carregada d’emocions, cultura i convivència.
La jornada va combinar música, memòria històrica i valors de pau. Els participants van visitar diferents espais vinculats a la Guerra Civil, gràcies a la col·laboració del COMEBE, i van compartir històries familiars relacionades amb aquell període. Al migdia, totes les corals es van reunir en un acte conjunt molt emotiu, acompanyat per un quartet de violoncels i diverses actuacions que van omplir Ascó de música i sensibilitat.
Durant l’acte final es van interpretar peces tan emblemàtiques com L’emigrant, Els segadors i El cant dels ocells, en homenatge també als 150 anys del naixement de Pau Casals, gran defensor de la pau i de les llibertats.
Per a la nostra escola ha estat una experiència molt enriquidora poder formar part d’aquesta gran festa cultural i musical, compartint valors tan importants com la convivència, la memòria i la construcció de la pau.
Gràcies a totes les persones i entitats que ho han fet possible!
Vegeu fotografies de l’esdeveniment clicant aquí.



